معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه:

۳۲۹۹ پروژه عمرانی در استان در حال اجراست

۱۳۹۷/۱۲/۲۶ - ۰۶:۰۸:۵۹
کد خبر: ۸۲۴۹۲۵
۳۲۹۹ پروژه عمرانی در استان در حال اجراست
"دهکده لجستیک" در کرمانشاه راه‌اندازی خواهد شد و "قره‌سو" از فاضلاب پاک می‌شود، اما کار بهسازی باند فرودگاه سال آینده پایان می‌گیرد.

نشست مطبوعاتی  رسانه‌ای مهندس مهرداد سالاری معاونت امور عمرانی استانداری کرمانشاه در سالن تدبیر تشکیل شد.

IMG_20 (11)

مهرداد سالاری معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه در این نشست گفت: تا پایان سال آینده معضل اصلی رودخانه قره‌سو که ورود فاضلاب به آن است، مرتفع می‌شود.

او به تخریب و خسارت 104هزار واحد مسکونی در زلزله  21 آبان پارسال اشاره کرد و افزود: این تعداد با توجه به پس لرزه‌های بعدی به حدود 106 هزار واحد افزایش یافت.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: از این تعداد 24 هزار و 500 واحد بطور کامل تخریب شد. تعدادی واحد فرسوده نیز به آین آمار اضافه شد و خوشبختانه امروز با گذشت بیش از یک سال از زلزله آبان سال گذشته، 27 هزار و 243 واحد مسکونی در این مناطق ساخته شده است.

سالاری بنا به تاکید استاندار، تلاش بر این بود که تهدید زلزله را به فرصت تبدیل کنیم، طوری که هرکس ساختمان ناایمنی دارد بتواند از امکانات بازسازی استفاده کند و در همین راستا 38 هزار و 110 واحد در مجموع برای بازسازی اقدام کردند.

IMG_20 (2)

او افزود: از مجموع 65 هزار و 138 واحد تعمیری هم که تشکیل پرونده داده بودند تاکنون کار تعمیر 65 هزار و هفت واحد به پایان رسیده است.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه اعتبارات عمرانی استان در سه بخش ملی، استانی و بازسازی را 1592 میلیارد تومان اعلام کردو گفت: این میزان اعتبار در 3299 پروژه عمرانی استان صرف شده است.

سالاری به وضعیت اسفبار روکش آسفالت محورهای استانکرمانشاه اشاره کرد و گفت: در همین راستا امسال 50 میلیارد تومان در این زمینه تامین اعتبار شده که تا پایان سال مالی 97 با اولویت در محورهای استان کرمانشاه جهت بهبود روکش آسفالت هزینه می شود.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: در همین راستا استان به سه بخش تقسیم‌بندی شده و این اعتبارات با اولویت در این سه بخش صرف ترمیم روکش آسفالت می‌شود.

سالاری ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با این میزان اعتبار حدود یک میلیون متر مربع آسفالت تهیه شود و اولویت در این زمینه با راه‌های اصلی مراکز شهرستان‌هاست.

2 (1)

او از تصویب راه اندازی دهکده لجستیک در کرمانشاه خبر داد و افزود: پیش از این بحث راه‌اندازی بندر خشک در استان کرمانشاه مطرح بود که به علت عدم اتصال ریلی از کرمانشاه به بندر ساحلی با پیگیری‌های صورت گرفته به دهکده لجستیک تغییر پیدا کرد.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: تفاوت این دو در این است که در دهکده لجستیک دو سر مقصد ریلی می‌تواند بندر ساحلی نباشد و این دهکده می‌تواند یکی از زیر ساخت‌های مهم در بحث توسعه استان کرمانشاه باشد.

سالاری ادامه داد: مصوبه راه‌اندازی دهکده لجستیک اخذ شده و درگام اول 200 هکتار زمین برای راه‌اندازی فاز اول آن اختصاص داده شده است.

2 (7)

او افزود: تامین زیرساخت‌های این طرح نیازمند تامین اعتبار بالایی دارد و در همین راستا باید از مشارکت بخش خصوصی کمک بگیریم که قرار است مشاور پروژه تا دو ماه دیگر طرح و برنامه‌های خود را برای جذب سرمایه‌گذار در این حوزه ارائه دهد.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه از فرودگاه به عنوان یکی دیگر از زیرساخت‌های مهم توسعه استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: در همین راستا اعتبار 80 میلیارد تومانی برای بهسازی باند فرودگاه و تکمیل تجهیزات ناوبری آن اختصاص داده شده است.

سالاری ادامه داد: با این اعتبارات باند فرودگاه بهسازی شده و پهنای آن افزایش می‌یابد و تلاش بر این است این کار بدون اختلال در پروازها صورت گیرد و امیدواریم با اقدامات صورت گرفته تا پایان سال آینده بتوانیم بهسازی فرودگاه را انجام دهیم.

IMG_20 (12)

او به پیگیری ساخت مسیر راه‌آهن تا مرز خسروی اشاره کرد و افزود: اداره کل راه‌آهن هم با موافقت و اعلام وزیر راه و شهرسازی در استان کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: در نوروز هم سفرهای ریلی افزایش یافته و یک روز در میان حرکت قطارها از استان کرمانشاه به سمت تهران و مشهد را خواهیم داشت.

سالاری از تردد زوار عتبات‌عالیات از مسیر مرز خسروی در ایام بعد از تعطیلات نوروز نیز خبر داد و اظهار کرد: چند سالی است که نتوانسته‌ایم از ظرفیت این مرز استفاده کنیم و امسال مشکلات این حوزه رفع شده و فکر می‌کنم بعد از تعطیلات نوروز تردد از این مرز به عتبات‌عالیات از سرگرفته شود.

IMG_20 (9)

او از آماده سازی طرح جامع اربعین هم خبر داد و افزود: این طرح به گونه‌ای است که زیرساخت‌های آماده شده برای اربعین مقطعی نباشد و بتوان در طول سال از آنها بهره برد.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه به تکمیل شبکه بزرگراهی استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای احداث آزادراه در استان کرمانشاه هستیم.

سالاری از ساماندهی ترمینال‌های مسافربری استان کرمانشاه در آستانه نوروز خبر داد و اظهار کرد: پیشنهاد طرح بلیت پایه را مطرح کرده‌ایم که خوشبختانه با موافقت وزیر راه و شهرسازی مواجه شده است.

او افزود: در این طرح قرار است بلیت‌ها به گونه‌ای طراحی شود که یک مسافر بتواند با یک بلیت از مبدا تا مقصد حرکت کند و در این مسیر از هر وسیله نقلیه از جمله هواپیما، قطار و اتوبوس استفاده کند که موافقت‌ها در این زمینه اخذ شده و مطالعات طرح در حال انجام است.

2 (9)

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه به لزوم ساماندهی رودخانه قره‌سو به عنوان یکی از پتانسیل‌های گردشگری شهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: یکی از معضلات این رودخانه بحث فاضلابی است که داخل آن می‌ریزد و در همین راستا، جهت ساماندهی این وضعیت 60میلیارد تومان اعتبار در اختیار آب و فاضلاب استان کرمانشاه قرار داده شده است.

سالاری ادامه داد: قرار است با این اعتبار در 90 نقطه در مسیر رودخانه که فاضلات وارد آن می‌شود یک شبکه موازی احداث شود که فاضلاب تمامی این نقاط از طریق این خط انتقال جمع‌آوری شده و به تصفیه خانه برده شود.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: قرار است تا پایان سال آینده این اقدامات انجام شده و معضل اصلی قره‌سو که بحث فاضلات است رفع شود و اگر این کار صورت نگیرد عملاً صرف هر هزینه برای ساماندهی این رودخانه دفن پول و سرمایه خواهد بود.

سالاری ادامه داد: در بحث آبشوران هم باید این نکته را متذکر شد که این رودخانه زمانی رودخانه بود و الان نمی‌توان با توجه به دبی پایین، آن را رودخانه نامید، در حال حاضر آبشوران عملا کانال هدایت آب‌های سطحی شده، اما متاسفانه در کنار این آب‌های سطحی، ورود فاضلاب به این کانال آن را به یک معضل تبدیل کرده است.

او به ساماندهی بخش‌های بسیاری از آبشوران اشاره کرد و افزود: ساماندهی سایر بخش‌های این کانال هم در دستور کار است.

IMG_20 (4)

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: اعتبار ساماندهی آبشوران در سال 97 را 25 میلیارد تومان است که بخش عمده‌ای از این اعتبارات جذب شده و کارهای مربوطه در این زمینه در حال انجام است و حدود 1.2 کیلومتر از آن باید در سال‌جاری تکمیل شود.

سالاری در ادامه به بحث انتقال مشاغل مزاحم در شهر کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: این کار باید با همکاری اتحادیه امور صنفی و شهرداری انجام شود که در این زمینه در بحث انتقال تعمیرگاه‌ها و مراکز فروش خودروهای سنگین نقطه یابی صورت گرفته و تسهیلات هم قرار داده‌ایم که امیدواریم سال آینده کار انتقال این مشاغل صورت گیرد.

او افزود: درباره انتقال مشاغل مزاحم دیگر مانند آهنگری، جوشکاری، نجاری و ... هم دو نقطه در شرق و غرب شهر در نظر گرفته شده که امکان استقرار 1000 مغازه و کارگاه را فراهم می‌کند.

IMG_20 (7)

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: در این زمینه مقدمات کار فراهم شده است اما عملیاتی شدن آن مستلزم همکاری همه دستگاه‌های مربوطه و مردم است که امیدواریم این طرح در سال آینده کم‌کم وارد فاز اجرایی شود.

سالاری ادامه داد: سال آینده کار زیرساخت‌های این دو نقطه انجام می‌شود و همزمان باید شهرداری و اتحادیه اصناف برای آماده‌سازی صنوف جهت جابه‌جایی اقدام کنند.

خبرنگار: سمانه امیری

عکاس: بنفشه صالحی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز