مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری شهرداری مشهد:

قطارشهری مشهد ۲۹ اسفند تا ۳ بامداد اول فروردین فعال خواهد بود

۱۳۹۷/۱۲/۲۶ - ۱۵:۳۵:۳۱
کد خبر: ۸۲۵۲۹۲
قطارشهری مشهد ۲۹ اسفند تا ۳ بامداد اول فروردین فعال خواهد بود
مدیرعامل شرکت بهره ‌برداری قطار شهری مشهد گفت: با توجه به درخواست شهروندان برای حضور در حرم مطهر رضوی هنگام تحویل سال خط یک و دو قطارشهری مشهد 29 اسفند از ساعت 7صبح تا 3 بامداد روز اول فروردین سرویس دهی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، وحید مبین مقدم در نشست خبری تشریح اقدامات یکساله و برنامه های استقبال از بهار افزود: در کنار سرویس دهی خط یک و دو قطارشهری به شهروندان و زائران تا 3 بامداد اول فروردین در این روز و با توجه به سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم مطهر مراکز فروش بلیت های تک سفره در ایتسگاه ها چند برابر خواهد شد.

وی در خصوص ایمنی و نصب تجهیزات خط ۲ نظیر آسانسور و الزامات ایمنی نیز اضافه کرد: رفع نواقص تعداد ۹ ایستگاه از خط ۲ از بولوار طبرسی تا میدان شریعتی که در مدار بهره‌برداری است، در دستور کار بوده و تاکنون پنج ایستگاه به صورت کامل رفع نقص شده، چهار ایستگاه دیگر نیز نواقص جزئی دارد که به زودی تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در خط ۲ روزانه ۳۵ هزار نفر مسافر جابجا می‌شود که نسبت به دی ماه گذشته که 1500 نفر بوده 30 برابر افزایش پیداکرده است، اظهار کرد: این در حالی است که امسال استقبال مردم از سیستم مترو خوب بوده و در ماه اسفند و روزهای عادی در خط یک ۲۰۰ هزار نفر جابجا می‌شود که یک رکورد است.

مبین مقدم تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های شرکت بهره‌ برداری بحث تغییرات نرخ ارز است که روی کار بسیار تاثیرگذار بوده و در تامین تجهیزات ما را با مشکل روبرو می‌‌کند از این رو لایحه‌ای به شورای شهر برای تعدیل نرخ ارز ارائه شد که با تصویب این لایحه در مهرماه تا حدودی مشکلات با پیمانکاران مرتفع شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد ادامه داد: همچنین در راستای بومی کردن تولید برخی از تجهیزات مورد نیاز مهندسی معکوس در دستور قرار گرفته است و اوایل سال آینده نیز در زمینه مهندسی معکوس رونمایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هزینه تمام شده هر مسافر در سیستم مترویی دو هزار تومان است از این رقم در سال ۹۷ مبلغ ۶۵۰ تومان از مسافران دریافت شد مابقی یارانه و کمک شهرداری و دولت است با توجه به افزایش هزینه‌ها در سال ۹۸ هزینه تمام شده جابجایی هر مسافر بیش از ۲ هزار تومان خواهد بود.

وی گفت: از شریعتی تا کاوه سه ایستگاه الندشت کوهسنگی و کاوه و ایستگاه سلامت باقی مانده و در حال اجرا است و برای افتتاح این مسیرایستگاه الندشت و کوهسنگی ایستگاه عبوری خواهند بود و در صورت تکمیل تجهیزات مسافرگیری خواهد شد.

مبین مقدم با اشاره به تاثیرات مثبت قطارشهری در مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا و زمان افزود: با توجه به سرعت سیستم حمل و نقل مترو به ازای هر سفر ۱۹ دقیقه صرفه جویی در زمان داشتیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد ادامه داد: در حال حاضر اجرای هر کیلومتر مترو در نقاط مختلف جهان ۵۰ میلیون دلار هزینه تمام شده دارد که در ایران 750 میلیارد تومان است.

وی به ضریب تراکم مسافر در خطوط قطار شهری مشهد اشاره کرد و اضافه کرد: ضریب تراکم مسافر در خط یک ۷۵ درصد و خط دو ۳۰ درصد است.

وی افزود: از ابتدای بهره ‌برداری خط یک و دو تا کنون خوشبختانه حادثه جدی نداشتیم آمار تلفات جانی در سال ۹۷ نداشتیم و حوادث جزئی بوده است.

مجید خبیری

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز