شهردار مشهد در بازدید از خط دو قطارشهری:

۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت خط ۳ قطارشهری مشهد فردا منتشر می‌شود

۱۳۹۷/۱۲/۲۶ - ۱۵:۳۷:۱۸
کد خبر: ۸۲۵۲۹۳
۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت خط ۳ قطارشهری مشهد فردا منتشر می‌شود
شهردار مشهد با اشاره به مجوز سازمان برنامه و بودجه کشور برای انتشار اوراق مشارکت خط 3 قطارشهری مشهد گفت: با پیگیری‌های انجام شده و موافقت بانک مرکزی 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت خط 3 با عاملیت بانک صنعت و معدن فردا منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمدرضا کلائی صبح امروز در بازدید از اقدامات انجام شده برای رفع نواقص باقی مانده از فاز اول خط دو قطارشهری مشهد که دو سال پیش به بهره‌برداری رسید و همچنین عملیات اجرای تست گرم ادامه خط 2 که با حضور رییس و اعضای شورای شهر و معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران انجام شد، افزود: در بودجه سال جاری، ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به قطارشهری اختصاص داده شده بود که به دلیل شرایط اقتصادی موجود روند آن طولانی شد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه روز گذشته مجوز آن از سوی بانک مرکزی و بانک‌های عامل پذیرفته شد؛ با تلاش همکاران ظرف ۲ روز پایانی اوراق را انتشار خواهیم داد، در سال ۹۸ با سرعت به کار خود ادامه داده و دچار نقدینگی نخواهیم شد.

شهردار مشهد ادامه داد: حدود سه ماه قبل در بازدیدی که از خط دو انجام شد اعضای شورای شهر مشهد نگرانی‌هایی را در خصوص وضعیت پیشرفت تجهیزات تکمیلی خط ۲ قطارشهری داشتند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس تصمیم گرفته شد سرعت کار افزایش پیدا کند لذا با همکاری قرارگاه خاتم‌النبیاء(ص)، بانک مرکزی، بانک‌های عامل که تجهیزات ارزی را خریداری می‌کنند و تلاش شبانه‌روزی تمام همکاران ما در این حوزه 99 درصد از این نواقص برطرف شد.

وی با بیان اینکه اکنون اقدامات مورد نظر در خصوص امنیت شهروندان در استفاده از خط دو که دغدغه ما و شورای شهر بود، انجام شده است، اظهار کرد: اعضای شورای شهر بر نصب تجهیزات سیگنالینگ، اطفا حریق، هدایت سیستم باروری، امنیت و‌‌‌ ... تاکید داشتند که این موارد تامین شده است.‌

وی به انجام تست گرم ادامه مسیر خط دو از میدان شریعتی تا میدان شهید کاوه اشاره کرد و افزود: با توجه به اتمام ریل‌گذاری و نصب تجهیزات مورد نیاز در این مسیر، صبح امروز با ورود قطار به این مسیر تست گرم خط دو از میدان شریعتی تا میدان شهید کاوه با حضور اعضای شورای شهر نیز انجام شد تا مقدمات برای بهره‌برداری از این فاز نیز تا خردادماه آماده شود.

کلائی تصریح کرد: امروز همچنین بازدیدی از ادامه اجرای خط دو قطارشهری مشهد از میدان شریعتی تا ایستگاه میدان شهید کاوه داشتیم که اعضای شورای شهر بر بهبود عملکردهای تی او دی و سرعت بخشیدن به کار تاکید کردند.

شهردار مشهد درادامه به پیش‌بینی ایجاد پارکینگی در ایستگاه سلامت خط دو قطارشهری مشهد اشاره کرد و گفت: به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است تا با استفاده از فضای موجود در ایستگاه پایانی خط ۲ قطارشهری مشهد پارکینگی با ظرفیت 5000 خودرو و پایانه اتوبوس ایجاد شود.

 

نظر شما