رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه:

امسال بالغ بر ۴۰هزار نفر تحت آموزش قرار گرفته‌اند

۱۳۹۷/۱۲/۲۷ - ۱۳:۲۳:۲۳
کد خبر: ۸۲۵۳۸۶
امسال بالغ بر ۴۰هزار نفر تحت آموزش قرار گرفته‌اند
احسان امنیت بالاتر از امنیت است و تا امروز 42 باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نشست خبری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با اصحاب رسانه   در سالن جلسات این ریاست تشکیل شد.

photo_2

سرهنگ علیرضا دلیری در این جنشست اظهارداشت: پلیس مبارزه با مواد مخدر در خفا کار می‌کند، امسال در بحث کشفیات مواد مخدر دو تن و 496 کیلوگرم تا امروز کشفیات عنوان مواد مخدر صنعتی و سنی  داشته است که قطعاً تا پایان سال کشفیات بیشتری خواهیم داشت.

او افزود: طی مدت سال‌جاری 250 قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و زمینگیر شده است، که نسبت به سال گذشته 77درصد افزایش داشته‌ایم و در حوزه فروش مواد مخدر سه‌هزار و 876 نفر دستگیری داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته 135درصد افزایش دستگیری خورده فروشی داشته‌ایم. جمع کل دستگیری‌ها در سال جاری 76 درصد افزایش داشته است و هفت‌هزار و 104نفر تا امروز فروشنده، توزیع کننده و قاچاقچی دستگیری داشته‌ایم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در ادامه سخنانش از دستگیری دو هزار و 508معتاد در استان تا امروز خبرداد و افزود: 450 نفر معتاد متجاهر نیزدستگیر و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شده‌اند.

سرهنگ دلیری از انهدام 42 باند تهیه و توزیع مواد مخدر تا امروز در استان خبرداد و افزود: در این رابطه هفت‌هزار و 150 پرونده تشکیل شده است که نسبت به سال گذشته 68 درصد افزایش داشته‌ایم.

او افزود: از اول سال جاری تا امروز هزار و 975 طرح را که از کنترل محور، پاکسازی شهری و....ابلاغ شده است که در این رابطه 39درصد افزایش طرح داشته‌ایم.

این مسئول با اشاره به اینکه پاکسازی نقاط آلوده آموزشی برای ما خیلی مهم است، گفت: امسال بالغ بر 12 کیلو و800 گرم در دبیرستان‌های استان  کشفیات مواد مخدر داشته‌ایم.

سرهنگ دلیری تاکیدکرد: در سال 96 در حوزه اجرای ماده 13مبارزه با مواد مخدر 220 پلمپ مراکز تهیه و توزیع داشته‌ایم که امسال تا امروز 225 پلمپ در استان انجام شده است.

دلیری افزود: در استان 31 درصد دستگیری های مربوط به هروئین بوده است.در حوزه کشیدنی‌های مواد مخدر خانواده ها را باید با آموزش هوشیار کرد،  سینه ای که به دود عادت کند زمینه را برای دودهای دیگر آماده می کند،اعتیاد به شیشه تا حدود چهار ماه اول در چهره و رفتار مصرف کننده مشخص نیست.

او افزود: سن اعتیاد 35تا 40 حدود 19درصد 40تا45 ساله 13درصد مصرف مواد دارند.و در حوزه دستگیری‌ها 44 درصد مشاغل آزاد، 36درصد بیکار، 22 درصد دیپلم و زیر دیپلم آماردر استان را داریم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در خاتمه سخنانش گفت:  امسال 40 هزار نفر تحت پوشش آموزش در مدارس، مساجد و ادارات داشته‌ایم و 144 مورد کلاس، کارگاه و نمایشگاه در رابطه با سوء مصرف مواد مخدر در استان دائر شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز