استاندار مرکزی:

معدن یکی از بخش های مهم اقتصادی استان مرکزی است

۱۳۹۷/۱۲/۲۷ - ۰۹:۲۴:۴۲
کد خبر: ۸۲۵۴۴۷
معدن یکی از بخش های مهم اقتصادی استان مرکزی است
چالش ها و مسایل معدن کاران استان مرکزی عصر یکشنبه در نشست شورای معادن این استان با حضور استاندار مرکزی بررسی شد.

به گزارش برنا از اراک ، سید  علی آقازاده  در این نشست گفت: معدن یکی از بخش های مهم اقتصادی استان مرکزی است که تمامی تلاش برای رونق بیشتر این بخش و حل مشکلات معدن کاران به کار گرفته شده است.

وی بر روند پیگیری و تعیین تکلیف محدوده های معدنی برای ارایه مهلت ها و بخشش حقوق دولتی، ساماندهی مسایل زیست محیطی معدنکارام و تمدید مهلت برای بهره برداران معادن تاکید کرد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مرکزی در این نشست گفت: 500 معدن فعال در این استان وجود دارد و این استان به لحاظ سرمایه های معدنی از مناطق برخوردار کشور محسوب می شود.

«محمدرضا حاجی پور» افزود: 52 پروانه اکتشاف،37 گواهی کشف و 32 پروانه بهره برداری جدید در سال جاری صادر شده است.

وی بیان کرد: احیای معادن غیرفعال و راکد در دستور کار قرار دارد و این مهم در توسعه فعالیت معدن کاران و افزایش اشتغال نقش موثری دارد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب معدن را جایگزین نفت بیان فرموده اند و باید با افزایش فعالیت های معدن این بخش بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حاجی پور اظهار کرد: به استناد ماده 12 قانون معادن، مصوبات شورای معادن لازم الاجرا است و در صورتی که معدن کاران نسبت به مصوبات اعتراض داشته باشند ظرف مدت سه ماه می‌توانند از طریق دیوان عدالت اداری شکایت خود را مطرح کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه اقدامات به صورت دقیق و کارشناسی صورت می گیرد بیشتر این مصوبات به تایید شورای عالی معادن کشور می‌رسد و تاکنون اعتراضی در خصوص نحوه تصمیم گیری در شورای معادن وجود نداشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز