استاندار لرستان :

مشکل اصلی وقوع سیلاب در پلدختر است/عبور بیش از ۲۶۰۰ متر مکعب برثانیه آب از رودخانه کشکان/شرایط تحت کنترل قرار دارد

۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۳:۳۹:۴۸
کد خبر: ۸۲۷۱۱۴
مشکل اصلی وقوع  سیلاب در پلدختر است/عبور بیش از ۲۶۰۰ متر مکعب برثانیه  آب از رودخانه کشکان/شرایط تحت کنترل قرار دارد
سید موسی خادمی با اشاره به بارش های سیل آسا در لرستان گفت: بیش از 2600 متر مکعب برثانیه آب از رودخانه کشکان در پلدختر عبور می کند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ خادمی ظهر روز دوشنبه در گفت وگو با رسانه ها ضمن اشاره به وضعیت استان در برابر وقوع بحران های احتمالی ناشی از سیلاب  ،اظهار کرد: رودخانه خرم رود که در وسط شهر خرم آباد عبور می کند امروز طغیان داشته است ولی با کنترل کردن وضعیت از ورود   جریان آب به شهر جلوگیری شد.

او افزود: پیش بینی ما این است که با توجه به بارندگی های چند ساعت آینده وکمتر شدن حجم بارندگی ها نسبت به صبح این مقدار جریان  نیز  دررودخانه کمتر شود.

 خادمی با بیان اینکه  مشکل اصلی وقوع بحران احتمالی ناشی از سیلاب در پلدختر است،تصریح کرد: چون این منطقه خروجی تمام رودخانه های استان است و همچنین رودخانه کشکان از وسط شهر پلدختر عبور می کند.

استاندار لرستان با شااره به دبی رودخانه کشکان  گفت:  طبق آخرین گزارش ها  بیش از 2600 متر مکعب برثانیه  آب از رودخانه کشکان در پلدختر  عبور می کند و همین چالش کار را در این شهرستان  سخت کرده است .

خادمی ادامه داد: تا الان شرایط تحت کنترل قرار دارد  ومشکل خاصی به وجود نیامده است ولی درصورت تداوم بارندگی ها احتمال دارد طیان رودخانه جریان آب  را  وارد شهر کند .

او با تاکید براینکه دستگاه های امداد رسان همه آماده هستند ،یادآورشد: هشدار های لازم واطلاع رسانی به مردم داده شده است .

استاندار لرستان میزان آمادگی استان در جلو گیری از خطرات احتمالی را  بالا ارزیابی کرد و گفت: همه امکانات به خدمت گرفته شده اند و چون دورودخانه خرم رود و کشکان  در وسط شهرهای خرم آباد وپلدختر  عبور می کنند در صورت بالا رفتن دبی از ظرفیت رودخانه ها شرایط تهدید کننده خواهد بود که با توجه به تمهیدات به کارگرفته شده در صددپیشگیری از وقوع بحران های احتمالی هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز