هشدار هواشناسی در خصوص وقوع سیل در استان

۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۷:۴۴:۰۰
کد خبر: ۸۲۷۲۱۷
هشدار هواشناسی در خصوص وقوع سیل در استان
کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: نیمه شب امشب بارشهای رگباری و سیل آسا کل خراسان رضوی را فرا می گیرد و به صورت قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، زهرا مبشری گفت: پژوهشکده هواشناسی هم پیش بینی کرده بود که در فصل بهار به علت گرمای زمین بارشها از حالت منجمد به صورت رگباری و سیل آسا خواهد بود.

وی ادامه داد: سامانه بارشی که تا ساعاتی دیگر از نیمه غربی کشور وارد استان خراسان رضوی می شود موجب بارندگی در این استان به خصوص در شهرستانهای درگز، قوچان، جوین، جغتای، سبزوار، داورزن، چناران، تربت حیدریه، رشتخوار، بردسکن، گناباد، کاخک، نیشابور، بینالود، فیروزه، فریمان، کاشمر، خوشاب، سرولایت، کوهسرخ و مشهد خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: از امشب تا پایان روز چهارشنبه هفتم فروردین ماه کنونی بر شدت بارشها در سطح استان افزوده می شود لذا با توجه به رگباری بودن بارشها وقوع آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیلها و همچنین احتمال اختلال در سامانه حمل و نقل استان خراسان رضوی وجود دارد.

مبشری با اشاره به لزوم اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارات احتمالی بر عدم توقف مردم در حاشیه رودخانه ها و مناطق سیلابی تاکید کرد و افزود: از مردم تقاضا می شود از سفر به مناطق کوهستانی جدا خودداری کنند.

 

نظر شما