استاندار کردستان:

مسافران نوروزی در اماکن امن و مراکز اسکان مستقر شوند

۱۳۹۸/۰۱/۰۷ - ۰۸:۱۵:۱۶
کد خبر: ۸۲۷۶۴۱
استاندار کردستان گفت: مسافران نوروزی استان کردستان به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی در صورت امکان در مناطق حادثه خیز و درحاشیه رودخانه های استان توقف نکند و در محل های امن و مراکز اسکان پیش بینی شده استان مستقر شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ بهمن مرادنیا شامگاه سه شنبه در بازدید از مراکز پذیرش و اسکان مسافران نوروزی در سنندج در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه در ایام تعطیلات نوروزی امسال شاهد بروز حادثه دلخراش وقوع سیل در برخی استانهای کشور بودیم که موجب جان باختن تعدادی از هموطنان عزیزمان و نیز بروز خسارات فراوان مالی شد، که مردم کردستان خود را در غم و مصیب بازماندگان شریک می دانند.

استاندار کردستان عنوان کرد: مردم فرهنگی و فهیم استان کردستان به دلیل وقوع سیل اخیر در چند استان کشور به پاس احترام به درگذشتگان این حوادث مراسمات و برنامه های نوروزی خود را برگزار نمی کنند.

وی افزود: امسال به دلیل نامساعد بودن شرایط جویی شاهد کاهش ورود مسافران و گردشگران نوروزی به استان هستیم که مسلما با مساعد شدن هوا با توجه به جاذبه های گردشگری استان به تعداد مسافران نوروزی ورودی به کردستان افزوده خواهد شد.

مرادنیا با اعلام آمادگی کلیه دستگاههای اجرایی استان در زمینه اسکان و خدمات رسانی به مسافران نوروزی در ادامه ابراز داشت: امکانات لازم برای رفاه هر چه بیشتر مسافران در سطح استان فراهم شده و امیدواریم که مسافر هایی که کردستان را برای مقصد گردشگری خود انتخاب کرده اند در نوروز امسال از زیبایی های طبیعی و گردشگری کردستان بهره مند شوند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد: از مسافران که در این ایام در استان حضور دارند درخواست می کنیم که به علت شرایط نامساعد آب و هوایی در صورت امکان در مناطق حادثه خیز و درحاشیه رودخانه های استان توقف نکند و در محل های امن و مراکز اسکان پیش بینی شده استان مستقر شوند.

استاندار کردستان اذعان داشت: در چند روز اخیر به علت افزایش میزان بارندگی ها در سطح استان ظرفیت برخی از سدهای استان پر شده و با برنامه ریزی های به عمل آمده و تشکیل ستاد بحران استان و با بسیج کلیه امکانات و تجهیزات دستگاههای اجرایی استان آماده مقابله با بروز هرگونه حادثه هستیم.

وی در پایان گفت: به دقت همه جوانب را بررسی و زیر نظر داریم و اقدامات پیشگیرانه را انجام می دهیم و با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در حریم رودخانه ها و مناطق پایان دست سدهای استان که موجب بروز تلفات جانی و مالی شود به شدت برخورد می کنیم.

 

نظر شما