بازدید میدانی استاندار لرستان از مناطق سیل زده پلدختر :

خادمی:حجم خسارات و تخریب‌های سیل بیش از حد تصور است/بازسازی جاده‌ها و پل‌ها زمان‌بر بوده و نیاز به اعتبار سنگین دارد/در زمینه پیگیری مشکلات مردم کوتاهی نخواهیم کرد

۱۳۹۸/۰۱/۰۷ - ۲۳:۱۷:۵۷
کد خبر: ۸۲۷۹۴۳
خادمی:حجم خسارات و تخریب‌های سیل بیش از حد تصور است/بازسازی جاده‌ها و پل‌ها زمان‌بر بوده و نیاز به اعتبار سنگین دارد/در زمینه پیگیری مشکلات مردم کوتاهی نخواهیم کرد
سید موسی خادمی استاندار لرستان روز چهارشنبه به همراه جمعی از مقامات استانی به منظور بازدید میدانی از آخرین وضعیت سیل زدگان پلدختر و معمولان و بررسی روند خدمات رسانی به سیل زدگان وارد معمولان شد .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ استاندار لرستان در بازدیدهای میدانی خود از مناطق سیل زده پلدختر سعی کرد از نزدیک عمق حادثه سیل را در بخش معمولان و شهرستان پلدختر  مشاهده کرده و در جریان عملکرد مدیران شهرستانی در روزهای قبل و حین و بعد از بحران قرار گیرد .

او بسیار آرام  و متین با مردم سیل زده گفتگو کرده و قول داد با وجود اینکه حجم خسارات بسیار بالا بوده و توان دولت از حیث اعتبارات بحران محدود است ، آنچه که نیاز باشد بکار گیرد تا  بخش هایی از مشکلات مردم آسیب دیده از سیل جبران شود.

*انتقادمردم سیل زده پلدختر به مسئولین شهرستانی

نکته قابل تامل اما اعتراض شدید مردم سیل زده در بابازید و مناطق حاشیه رودخانه کشکان از توابع بخش مرکزی پلدختر به ویژه چم مهر به عملکرد مسئولین شهرستان پلدختر بود که در برخی از این مناطق حضور برخی مسئولین شهرستانی در کنار استاندار لرستان با واکنش شدید مردم سیل زده مواجه شد .

استاندار لرستان در طول مسیر معمولان تا پلدختر از مناطق آسیب دیده معمولان ، دمرود ،افرینه ، زورانتل ،زیودار ،جلگه خلج ،مورانی ،پران پرویز ،گل گل ، بابازید ، شهر پلدختر و چم مهر بازدید کرد . تخریب پل های اصلی و راههای دسترسی و قطع آب آشامیدنی و برق و تلفن و و تخریب زیرساخت ها از جمله مشکلاتی بود که اغلب روستاهای در مسیر  معمولان تا پلدختر با آن دست و پنجه نرم می کنند.

 

در چم مهر شورای شهر و شهرداری پلدختر با وجود خارج بودن این روستا از محدوده شهری از ظهر امروز کار خود را برای بازسازی نقطه تخریب شده پل ارتباطی این روستا با شهرستان پلدختر آغاز کرده اند.

این پل که پس از سیل بهمن 1384و تخریب پل سایق بازسازی شده بود در سیل اخیر قسمت هایی از آن تخریب شده و به همین علت راه ارتباطی روستا با مناطق همجوار به طور کامل قطع شده است .

*رضایت مندی اهالی چم مهر از عملکرد شورای اسلامی شهر و شهردار پلدختر

 

مردم چم مهر در بازدید استاندار لرستان از این روستا به شدت از عملکرد دستیاری فرماندار پلدختر و برخی مدیران این شهرستان به دلیل عدم حضور میدانی  از چم مهر و بی توجهی به مشکلات اهالی انتقاد کردند.

نکته قابل توجه رضایت مندی اهالی چم مهر از عملکرد شورای اسلامی شهر و شهردار پلدختر ، اداره برق و آبفار روستایی بود که در سیل اخیر از این روستا بازدید کرده و برای رفع مشکلات اهالی پیشتاز بوده اند.

* واکنش فرماندار پلدختر به انتقادات شدید اهالی چم مهر

فرماندار پلدختر در واکنش به انتقادات شدید اهالی چم مهر از عملکرد مسئولین شهرستان پلدختر و عدم حضورش در بین مردم پس از سیل روز دوشنبه گفت : ” فعالیت های شهرداری در چم مهر مال کیست ؟ چرا به گونه ای صحبت می کنید انگار شهرداری خودش بدون درخواست مدیریت بحران شهرستان برای خدمات دهی به چم مهر آمده است ؟

*شهردار پلدختر : در موقع بحران باید همه پای کار باشند

شهردار پلدختر نیز در این بازدید گفت: برای شورای شهر و شهرداری پلدختر محدوده و حریم شهری موضوعیتی ندارد ، در موقع بحران باید همه پای کار باشند ، شهرداری به درخواست مردم و توصیه شورای اسلامی شهر پلدختر برای بازگشایی راه ارتباطی چم مهر در حال فعالیت است .

 

رئیس شورای اسلامی استان لرستان: پلدختر آق قلای دوم بود

غلامرضا نصیری عضو شورای اسلامی شهر پلدختر و رئیس شورای اسلامی استان لرستان نیز در حاشیه بازدید میدانی استاندار لرستان از مناطق سیل زده پلدختر خطاب به خادمی نماینده عالی دولت در لرستان گفت: آقای استاندار ، پلدختر آق قلای دوم بود ، در آق قلا رسانه ها بحران و عمق آنرا به تصویر کشیدند اما در پلدختر متاسفانه  به تناسب آسیب ها و بحران و خسارات ناشی از آن ما شاهد پوشش سیل اخیر پلدختر و معمولان در صداوسیمای مرکز لرستان و سراسری نبودیم . 

چراغی شهردار پلدختر هم به استاندار گفت: شهرداری آنچه که نیاز بوده در نقاط حادثه خیر انجام داده است و در فعالیت های خود همچنان با بسیج امکانات و نیروی انسانی سعی خواهد کرد مسئولانه عمل کند.

استاندار لرستان خطاب به شهردار گفت: در بحران همه باید پای کار باشند ، آنچه نیاز است در شهر انجام شده ، در چم مهر نیز پای کار باشید و به آنچه قول داده اید عمل کنید و راه ارتباطی را باز کنید.

نکته قابل توجه در بازدید میدانی استاندار از مناطق سیل زده پلدختر عدم حضور فرماندار این شهرستان در خودروی استاندار لرستان برای توضیح و تشریح ابعاد سیل و  توضیحات مربوط به خسارات ناشی از سیلاب در شهرستان پلدختر بود .

*حضور نماینده پلدختر در جمع مردم سیل زده

سید حمید رضا کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید حضور داشت . کاظمی در چم مهر از مناطق آسیب دیده از سیل بازدید میدانی کرده و بر پیگیری خسارات وارده به  آسیب دیدگان از سیل تاکید کرد.

استاندار لرستان :در زمینه پیگیری مشکلات مردم کوتاهی نخواهیم کرد

سید موسی خادمی نیز پس از اعتراضات شدید مردم چم مهر به عملکرد مسئولین شهرستان پلدختر گفت : ” ما در استان برای پیگیری مشکلات مردم و تهیه گزارش نهایی خسارات وارده به مردم اقدام خواهیم کرد ، آنچه بر مردم رفته است حاصل یک خسارت سنگین و بحرانی بزرگ بوده است که خوشبختانه تلفات جانی نداشته است ، در زمینه پیگیری مشکلات مردم کوتاهی نخواهیم کرد.

 

استاندار لرستان گفت :  حجم خسارات و تخریب‌های سیل بیش از حد تصور است .

او بیان کرد: بیشتر خسارات سیل استان را مربوط به تاسیسات و زیربناهای دولتی عنوان کرد.

خادمی اظهار کرد: تقریبا در حوزه چگنی، معمولان و بخش مرکزی تمام مسیر از خرم‌آباد تا پلدختر دچار مشکل شده است.

او گفت :بیشتر راه‌ها و پل‌هایی که از جاده اصلی به سمت روستاهای پر جمعیت منشعب شده از بین رفته و پل‌های مسیر اصلی جاده نیز تخریب شده‌ و همچنین عبور و مرور روستاییان مسدود و به لحاظ برخورداری از امکانات آب، برق و گاز نیز دچار مشکل شده‌اند.

خادمی  با بیان اینکه اکنون برای امدادرسانی به این مناطق بالگرد آماده و در اختیار است، گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان مشغول کمک رسانی هستند.

اوگفت: بازسازی جاده‌ها و پل‌ها زمان‌بر بوده و نیاز به اعتبار سنگین دارد از این رو به طور موقت راهداری و دستگاه‌های ذی‌ربط کارهای اولیه مانند احداث پل موقت برای برقراری راه‌های ارتباطی را انجام خواهند داد.

استاندار لرستان با بیان اینکه حجم خسارات به شدت بالاست، عنوان کرد: بیشتر خسارات به زیربناها و تاسیسات دولتی وارد شده است.

اوافزود: همچنین در بخشی از روستاها و شهر معمولان به منازل و مغازه‌های حاشیه جاده خساراتی وارد شده که به زودی برآورد خواهند شد.

مقام عالی رتبه استان اظهار کرد: تعیین خسارات مردمی نورم‌های خاصی دارد که برای هر واحد تعریف شده و براساس آن از طریق کمک‌های بلاعوض، وام‌های معیشتی و بازسازی منازل با بهره کم به آنان پرداخت خواهند شد.

خادمی ادامه داد: زیربناها و تاسیسات دولتی نیز فرآیندی دارند که ابتدا باید تامین اعتبار شود سپس بازسازی خواهند شد که زمان‌بر است.

گزارش : عباس دارایی -برنا پلدختر

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز