ماجرای اقدام هولناک مربی کشتی در نقده چیست؟

۱۳۹۸/۰۱/۰۸ - ۱۵:۴۱:۵۶
کد خبر: ۸۲۸۱۰۷
ماجرای اقدام هولناک مربی کشتی در نقده چیست؟
در پی درج خبری در مورد اقدام از مربیان کشتی در شهر نقده مبنی بر شکستن گوش ۶ کشتی گیر نوجوان، هیئت کشتی آذربایجان‌غربی ضمن عذرخواهی از جامعه ورزش استان، از پیگیری پرونده این مربی در دادگستری خبرداد ضمن اینکه علیمردان رییس ورزش و جوانان نقده نیز از پیگیری این ماجرا و دیدار با خانواده و کشتی‌گیران در عصر امروز خبرداد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، ظهر امروز خبری با عنوان، حرکت عجیب یکی از مربیان کشتی شهرستان نقده مبنی بر شکستن گوش کشتی گیران نوجوان خود با استفاده از برخی اشیا همچون سکه، منتشر شد.

ماجرای منتشره در رسانه‌ها

ایسنا نوشت: یکی از مربیان کشتی در شهرستان نقده در حرکتی عجیب و غیر عقلانی اقدام به شکست گوش کشتی گیران نوجوان خود با استفاده از برخی اشیا همچون سکه کرد. وی سپس برای تسکین درد اقدام به تزریق لیدوکایین در گوش این کشتی گیران کرده که اقدام وی باعث عفونت شدید و سیاه شدن گوش این کشتی گیران و تغییر شکل ظاهری آن شده، تا جایی‌که منجر به بریده شدن گوش یکی از این کشتی گیران توسط پزشکان شد!
این مربی با گفتن این جمله که شاخصه اصلی یک کشتی گیر گوش‌های شکسته اوست، اقدام به شکستن گوش ۶ کشتی گیر کرده است. در ادامه خانواده یک کشتی‌گیر نوجوان نقده‌ای اقدام به شکایت از او کرده است.

واکنش هیئت کشتی شهرستان نقده

مسئولان هیأت کشتی نقده با حضور در منزل این کشتی گیران از آن‌ها دلجویی کردند.

بیانیه کمیته انضباطی هیئت کشتی آذربایجان‌غربی

فرید فولادی رئیس کمیته انضباطی هیئت کشتی آذربایجان‌غربی با انتشار بیانیه‌ای نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد. متن بیانیه به شرح زیر است:

احتراما ضمن دلخراش وتاسف
بارخواندن حادثه تلخ پیش آمده
 ورزشکار نوجوان جناب آقای آرمین
اطمینان توسط یکی ازمربیانی که کارت مربیگری ایشان نیز فاقداعتبار بوده و این موضوع فجیع  که به دور از اخلاق و منش پهلونی می باشد و موجبات جریحه دار شدن عواطف جامعه ورزشی ایران عزیز و به ویژه جامعه کشتی کشور گردیده است؛
ضمن ابراز همدردی با خانواده محترم اطمینان؛ آقای جواد قوچی تا اطلاع ثانوی از حضور و فعالیت در کلیه رشته‌های ورزشی محروم و پرونده ایشان علاوه بر طرح درکمیته انضباطی هیئت کشتی استان در دادگستری شهرستان نقده نیز مطرح رسیدگی بوده و دستگاه قضایی ؛علی الخصوص دادستان معزز و معاون محترم ایشان به جد پیگیر قضیه می باشند.

واکنش رئیس هیئت کشتی آذربایجان‌غربی

کیومرث پورایراندوست رئیس هیأت کشتی استان به ایسنا گفته است: خانواده یکی از این کشتی گیران اقدام به شکایت کرده و تیمی از هیأت کشتی موفق به دیدار با خانواده ۲ تن از این کشتی گیران شده است و هیچ اطلاعی از ۴ کشتی گیر دیگر نداریم. اولیای یکی از این کشتی گیران پس از چند روز در تماس با هیأت کشتی این موضوع را اطلاع داد قطعاً او برای همیشه ممنوع الکار خواهد شد و کتباً نیز اعلام کردیم این مربی حق فعالیت در هیچ کدام از اماکن ورزشی را ندارد. قطعاً تخلف وی به صورت ویژه مورد پیگیری مسئولان کمیته انضباطی قرار خواهد گرفت.

واکنش فدراسیون کشتی

ایسنا نوشته است: حمید بنی تمیم سرپرست فدراسیون کشتی جواد نورمحمدی مسئول امور استان‌های این فدراسیون مسئول پیگیری این اتفاق تأسف بار شده و علاوه بر اینکه کارت مربیگری این مربی برای همیشه باطل شده، قرار است تخلف او هم در کمیته انضباطی هیأت کشتی آذربایجان‌غربی و هم در دادسرا با توجه به شکایت خانواده‌ها مورد بررسی قرار گیرد.
جواد نورمحمدی مسئول امور استان‌های فدراسیون کشتی در این مورد به ایسنا گفته است: فدراسیون کشتی شدیداً این اقدام را محکوم و آن را بر خلاف روحیه جوانمردی و پهلوانی ورزش کشتی می‌داند. با تاکید سرپرست فدراسیون تا پایان پیگیر این اتفاق تلخ خواهیم بود و قطعاً این مربی دیگر اجازه فعالیت نخواهد داشت.

واکنش ورزش و جوانان شهرستان نقده

نوروز علی مردان رئیس ورزش و جوانان شهرستان نقده در مورد این اتفاق گفت: این اتفاق، حرکتی تلخ بوده و برای برخورد با خاطیان این اتفاق به شدت برخورد خواهیم کرد.
وی ادامه داد: دیروز در دفتر امام جمعه شهرستان نقده با خانواده برخی از این کشتی‌گیران دیدار داشتیم که برخی از آنها شکسته شدن گوش نوجوانان کشتی گیر را توسط خود کشتی‌گیران و برخی نیز توسط مربی می دانند.
وی اظهار کرد: با این حال عصر امروز (پنج‌شنبه) قرار است در دیداری با همه کشتی‌گیران دخیل در ماجرا و خانواده‌های آنان، اتفاق را بررسی و به همه قول می‌دهیم برای پیگیری حقوق این نوجوانان و ورزشکاران ماجرا را پیگیری کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز