شهردار سنندج:

محدودیت ترافیکی موقت از روز یکشنبه در شهر سنندج/منازل در معرض خطر تخلیه می شوند

۱۳۹۸/۰۱/۱۰ - ۱۴:۱۶:۳۰
کد خبر: ۸۲۸۵۴۱
محدودیت ترافیکی موقت از روز یکشنبه در شهر سنندج/منازل در معرض خطر تخلیه می شوند
شهردار سنندج گفت: روز یکشنبه تعدادی از خیابان های شهر سنندج به منظور مقابله با حوادث احتمالی مسدود و شامل محدودیت ترافیکی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ حشمت اله صیدی صبح امروز در جلسه فوق‌ العاده شورای شهر سنندج که با موضوع تمهیدات و اقدامات انجام شده شهرداری به منظور مقابله با وقوع احتمالی سیل برگزار شد، گفت: با توجه به پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی بارش باران از بعد از ظهر امروز برای سنندج پیش بینی شده و با توجه به اینکه از امشب و فردا نیز این بارش‌ها افزایش می‌یابد مسیرهای ورودی پارک جنگلی آبیدر سنندج مسدود تا در صورت وقوع سیل برای شهروندان و مسافران نوروزی اتفاقی صورت نگیرد.

شهردار سنندج عنوان کرد: همچنین فردا مسیرهای ورودی بلوار کردستان، نایسر و شهرک کوثر دوشان نیز دچار محدودیت ترافیکی و در صورت نیاز مسدود می‌شود چرا که این مناطق بیشترین احتمال سیلاب در آنها وجود دارد.

وی افزود: فعالیت هایی در چند روز اخیر در شهر سنندج صورت گرفت که در مواقع عادی دو تا سه ماه زمان برای انجام آن نیاز بود.

صیدی گفت: تمامی کانال‌ های ورودی و خروجی آب‌ های سطحی شهر سنندج که در چند سال گذشته به دلایل مختلف مسدود شده بودند، لایه روبی و باز شدند تا مسیر خروج سیلاب احتمالی در سطح شهر باز باشد.

وی افزود: مهمترین دغدغه شهرداری سنندج در حال حاضر ناحیه‌های منفصل شهری و شهرک‌ های اغماری هستند که بدون هیچ‌ گونه مجوز ساخت و سازی در چند سال گذشته در بستر رودخانه‌ ها و حتی رودخانه‌ های خشک شده سال‌ های گذشته، ساخت و ساز در آنها صورت گرفته و افراد بسیاری در این مناطق سکونت دارند.

صیدی یادآور شد: اخطار های کتبی و حتی چهره به چهره به صاحبان این خانه‌ها نسبت به تخلیه منزل مسکونی خود به طور موقت اعلام شده و هماهنگی های لازم برای اسکان این خانواده در محل اسکان مهمانان نوروزی انجام شده است.

به گفته وی، مناطقی مانند نایسر، ننله و شهرک کوثر دوشان از جمله مستعدترین نواحی هستند که در صورت وقوع احتمالی سیلاب بیشترین آسیب پذیری را خواهند داشت.

شهردار سنندج گفت: بسیاری از مناطقی که امروز به مناطق مسکونی تبدیل شده‌اند در گذشته زیر نظر شهرداری نبوده و در حال حاضر نیز برای ساماندهی این مناطق شهرداری سنندج نیاز به بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

صیدی اظهار داشت: شهروندان در صورت وقوع حادثه با با نیروهای شهرداری و امداد رسان همکاری لازم را داشته باشند و در صورت امکان از پارک خودرو های خود در این معابر جدا خودداری کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه امکان جابجای زباله‌ های سطح شهر در زمان وقوع سیلاب وجود ندارد از مردم درخواست داریم زباله‌ های خود را فردا در منزل نگه دارند تا در سطح معابر شهر دچار مشکل از این بابت نشویم.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: در وهله اول امیدواریم که هیچ‌گونه اتفاقی برای شهروندان و مسافران به وجود نیاید و در غیر این صورت شهرداری سنندج تمام تمهیدات لازم را برای مقابله با سیل احتمالی در نظر گرفته است و شهروندان نباید نگرانی خاصی داشته باشند.

 

نظر شما