بدلیل آغاز بارندگی از عصر امروز

تعطیلی تمام رستوران های حاشیه مسیر رودخانه روستای بند ارومیه

۱۳۹۸/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۸:۰۱
کد خبر: ۸۲۸۵۸۹
تعطیلی تمام رستوران های حاشیه مسیر رودخانه روستای بند ارومیه
فرماندار ارومیه در جمع خبرنگاران از تعطیلی تمام رستوران های حاشیه مسیر رودخانه در روستای بند ارومیه بدلیل احتمال طغیان رود خبرداد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، علیرضا ملامحمدی‌زاده فرماندار ارومیه ظهر امروز در نشست خبری ستاد مدیریت بحران شهرستان ارومیه گفت: چهار حوضه آبریز در شهرستان ارومیه وجود دارد که متاسفانه بدلیل احتمالی قصور از سوی دستگاه‌ها لای‌روبی نشده‌اند و با توجه به افزایش پوشش برف در این حوضه‌ها و ورود توده بارشی احتمال سرریز آنها وجود دارد لذا تمهیدات اندیشیده شده و تلاش‌هایی صورت گرفته تا قبل از آغاز بارندگی عملیات لای‌روبی صورت گیرد.

وی ادامه داد: حوضه‌های باراندوزچای، روضه‌چای، شهرچای و نازلوچای طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ لای‌روبی نشده‌ بودند که از پارسال این کار صورت گرفته و امیدواریم با پایان بارش‌ها، این کار کامل انجام شود.

فرماندار ارومیه با اشاره به اینکه استقرار ۱۰۰ اکیپ برای انتقال آب‌های سطحی به خارج شهر خاطر نشان کرد: مهم‌ترین خطر در شهرستان ارومیه، پل کشتیبان است که با استقرار چند دستگاه ماشین‌آلات سنگین در حال لای‌روبی و افزایش مسیر عبور آب هستیم  ضمن اینکه از مردم درخواست داریم از ترددهای خود بکاهند.

ملامحمدی‌زاده با اشاره به اینکه دستور تعطیلی تمام رستوران‌ها و کافه‌های حاشیه مسیر رودخانه در روستای بند از فردا تا زمان موضوع رفع بحران صادر شده گفت: تمام ورزشگاه ها، مدارس و مراکز بهداشت آماده اسکان و ارایه خدمات در شرایط بحران احتمالی هستند.

وی در مورد میزان بارش‌ها در روزهای پیش‌رو گفت: بیشترین بارندگی در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۱ و ۱۲ فروردین ۴۰ میلیمتر و با احتساب برفآب ها ۵۰ میلیمتر پیش‌بینی شده که در جدیدترین اطلاعیه از سوی هواشناسی، امروز ۶میلیمتر فردا ۲۰ و دوشنبه ۱۵ میلیمتر بارش در ارومیه خواهدبود.

فرماندار ارومیه همچنین خاطر نشان کرد: برای مقابله با هرگونه خطر احتمالی، پیشنهاد تعطیلی روز یکشنبه ارومیه ارائه و در دست بررسی است.

فرماندار ارومیه با قدردانی از عملکرد شهرداری درخصوص حل مشکل جمع شدن آب‌های سطحی در ارومیه گفت: هیچ مشکلی بابت آب شرب و آشامیدنی برای شهروندان نداریم و اطلاعیه‌ها بیشتر جنگ روانی است، تصفیه خانه‌ها فعال و بدون ایراد کار می‌کنند.

ملامحمدی‌زاده اضافه کرد: در تمام روستاهای شهرستان ارومیه ستاد مدیریت بحران با مدیریت دهیاران تشکیل شده تا از آسیب های احتمالی سیل و آبگرفتگی معابر جلوگیری شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز