مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان لرستان:

۱۰ تیم جهادی از خادمیاران رضوی درحال خدمت رسانی به سیل زدگان هستند/ با ورود ۲۲ تیم ذخیره به میدان، امدادرسانی به صورت شبانه روزی انجام خواهد شد

۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۶:۴۹:۵۷
کد خبر: ۸۲۸۸۸۲
۱۰ تیم جهادی از خادمیاران رضوی درحال خدمت رسانی به سیل زدگان هستند/ با ورود ۲۲ تیم ذخیره به میدان، امدادرسانی به صورت شبانه روزی انجام خواهد شد
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان لرستان گفت: تاکنون 10 تیم جهادی در بین سیل زدگان به امدادرسانی مشغول هستند و علاوه بر این، 22 تیم ذخیره نیز درنظر گرفته شده تا بتوانیم خدمت رسانی به مردم را در شیفت بندی و بصورت 24 ساعته دنبال کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین قاسم متقی نیا مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان لرستان با بیان اینکه موج بارندگی های شدید در این استان در نیم قرن گذشته کم نظیر بوده است، اظهارداشت: استان لرستان همواره یکی از پربارش ترین استان های کشور است و درواقع زیرساخت های آن برای روبه رو شدن با بارندگی های شدید آمادگی دارد اما بارش های اخیر حتی در این استان بی سابقه بوده است.

وی افزود: بدون استثنا تمام شهرستان های یازده گانه استان لرستان متحمل خسارات شده اند که از این میان، چهار شهرستان پلدختر، خرم آباد، دوره و چگنی و الیگودرز و هم چنین سه شهر معمولان، ویسیان و سپیددشت خسارات بالای 10درصد داشته اند.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان لرستان خاطرنشان کرد: پایگاه های اطلاعاتی دفتر نمایندگی آستان قدس در استان با بازرسی از 82 دهستان، 18 دهستان را مشتمل بر بیشترین آسیب ها تشخیص داده و ارزیابی ما از درصد خسارات، از 30 درصد در حداقل مقدار آسیب ها و 90 درصد از حداکثر این بازه است.

وی ادامه داد: خسارات زیرساختی اصلی ترین بخش از آسیب هارا به خود اختصاص می دهد و آمارها نشان می دهد که بخش عمده ای راههای مواصلاتی اعم از جاده های شهری و روستایی در مقیاس وسیع با خسارت حدود 90 درصدی مواجه شده اند.

حجت الاسلام متقی نیا ضمن اشاره به این نکته که استان لرستان در بخش پایین دست کوهستان واقع شده و بیشترین خطر ناشی از سیل همواره متوجه شهرستان های این استان است، گفت: متأسفانه شرایط بومی و اقلیمی سیل زدگان لرستان به گونه ای است که به جای آب جاری، شاهد ورود لجن به خانه های مردم هستیم و گاهاً مشاهده می شود که حدود 5/1 متر لجن در منازل مردم وارد شده است.

وی افزود: در این شرایط، کفکش های عادی و لجن کش های کوچک قابل استفاده نیست و به همین منظور، از معاونت محرومیت زدایی آستان درخواست شد تا ماشین آلات مهندسی سنگین به مناطق سیل زده لرستان اعزام شود. بحمدالله هم اکنون این ماشین ها به همراه خادمیاران آستان در سه شیفت و بصورت 24 ساعته درحال تخلیه بار سیل در منازل و بازگشایی راه ها هستند.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان لرستان تصریح کرد: متأسفانه خدمات نهادهایی همچون آستان قدس رضوی و سپاه پاسداران مربوط به مواقع اضطرار است تا درکنار امکانات دولتی و بصورت مکمل واردعمل شوند اما درحال حاضر شاهد هستیم که این نهادها درصدر امدادرسانی هستند و بار انجام همه کارها بر دوش این عزیزان است.

وی درانتها ابراز امیدواری کرد: تاکنون 10 تیم جهادی در بین سیل زدگان به امدادرسانی مشغول هستند و علاوه بر این، 22 تیم ذخیره نیز درنظر گرفته شده تا بتوانیم خدمت رسانی به مردم را در شیفت بندی و بصورت 24 ساعته دنبال کنیم.

 

نظر شما