۹۷ ، سال پرباری برای ورزش و جوانان البرز بود / ثبت رکورد بی نظیر در تاریخ مدال آوری ورزش البرز / تحقق رشد کمی مورد نظر سازمانهای مردم نهاد در البرز

۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۰۹:۴۱:۳۳
کد خبر: ۸۳۰۳۹۵
۹۷ ، سال پرباری برای ورزش و جوانان البرز بود / ثبت رکورد بی نظیر در تاریخ مدال آوری ورزش البرز / تحقق رشد کمی مورد نظر سازمانهای مردم نهاد در البرز
​امیر غفرانی با بیان این که " 97 ، سال پرباری برای ورزش و جوانان البرز بود " ، تحقق رشد کمی مورد نظر سازمانهای مردم نهاد در البرز و ثبت رکورد بی نظیر در تاریخ مدال آوری ورزش استان را از مهمترین موفقیت های این اداره کل دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ امیر غفرانی مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز  ضمن تبریک فرارسیدن سال 1398 اظهار کرد: از تلاش و همت مستمر و پیگیر تمامی همکارانم در اداره کل و همچنین هیئتهای ورزشی، سازمانهای مردم نهاد، پیشکسوتان، مربیان، داروان و ... که موجب توسعه و رشد ورزش و جوانان و عملکرد موفق این اداره کل در سال 97 شد تشکر و قدردانی می نمایم.

میزبانی از 360 مسابقه کشوری، آسیایی و بین المللی، رویدادی بزرگ برای ورزش البرز

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز برگزاری مسابقات مهم به میزبانی استان البرز را نشان دهنده توانایی، ظرفیت و پتانسیل این استان ارزیابی و عنوان کرد: بنده از ابتدای قبول مسئولیت در ورزش و جوانان استان البرز همواره به انجام کارهای بزرگ و قبول میزبانی های مهم تاکید داشته ام و باز هم تکرا می کنم که هر چه بیشتر به سمت قبول مسئولیت و میزبانی از رویدادهای مهم کشوری و بین المللی گام برداریم به همان میزان به رشد و توسعه ورزش استان کمک بیشتری کرده ایم.

وی اضافه کرد: به همین خاطر یکی از اساسی ترین برنامه های ما در سال 97 میزبانی از رقابتهای مهم کشوری و بین المللی بود که از مسابقات بین المللی بدمینتون جام فجر، مسابقات بین المللی تکواندو جام فجر و جام باشگاههای آسیا و مسابقات قایقرانی اسلالوم قهرمانی جوانان و زیر 23 آسیا می توان به عنوان ماندگارترین آن ها یاد کرد.

غفرانی با باین این که " میزبانی از 360 مسابقه کشوری، آسیایی و بین المللی، دستاورد و رویدادی بزرگ برای ورزش البرز بود " عنوان کرد: در مجموع استان البرز طی سال 97 میزبان 184 مسابقه قهرمانی کشور، 63 مسابقه لیگ کشور، 41 مسابقه بین المللی و 5 مسابقه آسیایی و 13 اردوی تیم ملی در رشته های مختلف ورزشی بود که خود این مهم نشان دهنده رشد بی سابقه در این حوزه، ظرفیت بالای استان و همچنین موفقیت در برگزاری رویدادهای بزرگ در البرز است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه پس از برگزاری تمامی این رقابتها، مسئولان از میزبانی شایسته البرز ابراز رضایت و قدردانی کردند.

کسب 2368 مدال رنگارنگ کشوری، بین المللی، آسیایی و جهانی توسط ورزشکاران البرز

مدیرکل ورزش و جوانان البرز با ابراز رضایت و قدردانی از افتخار آفرینی و مدال آوری ورزشکاران استان بیان کرد: بزرگترین سرمایه ورزش استان البرز استعدادهای ورزشی و قهرمانان این استان هستند که همواره سهم بسزایی در تیم های ملی داشته و مدالهای ارزشمندی را نصیب ورزش استان کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: در سال 97 ورزشکاران استان البرز موفق به ثبت دستاوردی بی سابقه و کسب 2368 مدال رنگارنگ در رشته های مختلف ورزشی و در سطوح مختلف شدند.

غفرانی افزود: از این میان 1971 مدال در رقابتهای کشوری، 182 مدال در مسابقات بین المللی، 25 مدال در سطح آسیایی و 27 مدال نیز در مسابقات جهانی توسط ورزشکاران استان البرز به دست آمد.

این مسئول تاکید کرد: عملکرد بی نظیر ورزشکاران البرز موجب شده تا این استان در بین 4 استان برتر کشور از لحاظ مدال آوری و افتخار آفرینی قرار گیرد.

<< مدیرکل ورزش و جوانان البرز خاطرنشان کرد: البته لازم به ذکر است که آمار فوق بدون درنظر گرفتن عملکرد شش ماهه دوم 15 هیئت ورزشی استان البرز که تاکنون به طور کامل به دست ما نرسیده، وگرنه تعداد میزبانی و مدال آوری های ورزش استان البرز از این عدد نیز فراتر خواهد رفت که این دستاورد در تاریخ ورزش استان بی نظیر است. >>

اهداف ورزش و جوانان البرز تا حدود زیادی محقق شد

وی گفت: سال 97 برای ورزش و جوانان استان البرز سالی پرکار و به مراتب پربار تر نسبت به سالهای گذشته بود که نتایج و ثمرات قابل توجه و بی سابقه ای را به همراه داشت.

غفرانی افزود: بدون تردید تعداد میزبانی ها، مدال آوری، رشد سرانه ورزشی و دستاوردهای حوزه فرهنگی و جوانان به خوبی توسعه و پیشرفت کمی و کیفی محسوس ورزش و جوانان استان البرز در سال 97 را تشریح می کند.

وی ادامه داد: علیرغم مشکلات و کمبودهای زیر ساختی و بودجه ای، ورزش و جوانان استان البرز همچون همیشه با تکیه بر نیروی انسانی توانمند، ظرفیت ها و استعدادهای بی نظیر در این عرصه توانست تلاش مؤثری در جهت تحقق اهداف و کسب موفقیت های گوناگون داشته باشد.

کسب رتبه های برتر در سطوح مختلف

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز به موفقیت های این اداره کل در سال 97 اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سال 97 نیز همچون سالهای 96 و 95 توانستیم با تلاش مستمر و انجام اقدامات قابل توجه، رتبه اول کشور ادارات کل سطح 2 وزارت ورزش و جوانان را از آن خود نمائیم.

وی اضافه کرد: همچنین در جشنواره شهید رجایی و تجلیل از دستگاههای دولتی البرز، موفق به کسب رتبه برتر استان شدیم.

بروز استعدادهای ناب ورزش البرز در المپیاد کشوری

وی به برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در سال 97 اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگترین اقداماتی در سطح ورزش کشور طی سال 97 انجام گرفت، برگزاری المپیاد بزرگ استعدادهای برتر ورزش کشور بود که قطعا ثمرات آن در آینده ورزش کشور به خوبی دیده خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان البرز بیان کرد: خوشبختانه ورزشکاران استان به خصوص نونهالان و نوجوانان البرزی بار دیگر با درخشش پر رنگ خود در میادین مختلف کشوری، توان و استعداد ناب ورزش البرز را به منصه ظهور گذاشتند.

وی ادامه داد: در این المپیاد ملی، استعدادهای ورزش استان البرز با کسب 96 مدال در رشته های مختلف بالاتر از بسیاری از استانهای پر امکانات و نامدار از حیث مدال آوری در جایگاه چهارم کشور قرار گرفتند.

غفرانی اضافه کرد: همچنین در زمینه مستعدین نیز با انتخاب 50 ورزشکار دختر و پسر، جایگاه سوم المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور از آن استان البرز شد که این مهم، موفقیتی قابل توجه و بزرگ برای ورزش البرز است.

این مسئول خاطرنشان کرد: البته در یکی دو رشته شرایط اعزام به مسابقات مهیا نشد وگرنه می توانستیم به نتایج بهتر و مدالهای بیشتری دست پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: جایگاه واقعی البرز در زمینه مدال آوری المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور، مقام سومی بود و قطعا در سالهای آینده نتایجی به مراتب درخشان تر نیز کسب خواهد کرد.

غفرانی با بیان این که " جایگاه البرز در المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور، گویای رشد و توسعه چمشگیر ورزش این استان است" تصریح کرد: قطعا موفقیت ورزشکاران البرزی در المپیاد استعدادهای برتر کشور، باعث خواهد شد تا مسئولان ارشد ورزش نگاه ویژه ای به این استان در جهت برنامه ریزی و آینده سازی برای ورزش کشور داشته باشند.

پیشرفت محسوس ورزش بانوان البرز

غفرانی پیشرفت محسوس ورزش بانوان را یکی دیگر از دستاوردهای ورزش البرز در سال 97 عنوان کرد و افزود: بانوان استان البرز در سال 97 با عملکردی فوق العاده توانستند در رشته های متعددی از آقایان نیز جلو بزنند.

وی گفت: از 1971 مدالی که ورزشکاران البرز در مسابقات کشوری بدست آوردند، 1071 مدال یعنی تقریبا حدود 60 درصد مدال ها را بانوان ورزشکار البرز کسب کرده اند.

مدیرکل ورزش و جوانان البرز اضافه کرد: از میان مدال های ذکر شده، در سطح بین المللی 84 مدال، آسیایی 11 مدال و جهانی 9 مدال توسط افتخار آفرینان ورزش بانوان البرز بدست آمده است.

وی تصریح کرد: بدون تردید با روند رو به رشدی که طی سالیان اخیر صورت گرفته در سال 98 شاهد درخشش بیشتر و موفقیت های درخشان تری از بانوان ورزشکار البرز خواهیم بود.

رشد سرانه ورزشی استان با افتتاح 12 مجموعه ورزشی

غفرانی کمبودهای زیر ساختی را از عمده ترین مشکلات ورزش البرز دانست و گفت: یکی از بزرگترین و بارزترین مشکلات ورزش استان البرز و دغدغه های ما، بحث سرانه ورزشی استان است که نسبت به جمعیت و وجود قهرمانان بیشمار در استان، بسیار پایین می باشد.

وی افزود: متاسفانه استان البرز از لحاظ سرانه ورزشی و زیر ساختها در پایین ترین رتبه کشور قرار گرفته که البته این مشکل از دیرباز وجود داشته و در تمام سعی ما نیز در بهبود این مهم است.

این مسئول عنوان کرد: در سال 97 توانستیم با افتتاح 9 مجموعه ورزشی در قالب 8 زمین چمن مصنوعی، 1 استخر در راستای رشد سرانه ورزشی استان اقدام کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان البرزاضافه کرد: همچنین بخش خصوصی نیز در کنار اداره کل ورزش و جوانان 3 مجموعه ی ورزشی از جمله باشگاه طبقانی چند منظوره و پارک آبی در فردیس را احداث کرد که باحضور دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: هم اکنون سرانه ورزشی استان البرز تا حد مطلوب فاصله زیادی داشته و حل مشکلات این بخش نیاز به نگاه ویژه، همکاری و تعامل تمامی دستگاههای استان از جمله استانداری، شهرداری، شوراهای اسلامی شهر و .. دارد.

غفرانی با اشاره به رشد جمعیت در استان افزود: البته یکی از مسائلی که کار ورزش استان در این راستا را سخت تر کرده، بحث رشد جمعیت در البرز می باشد که چندین برابر بالاتر از میانگین کشور بوده و به این معناست که هر چقدر هم در این خصوص تلاش و کار صورت گیرد باز هم ممکن است نسبت به رشد سریع و روز افزون جمعیت و مهاجر پذیری استان البرز تا رسیدن به حد مطلوب فاصله به وجود بیاید.

مدیرکل ورزش و جوانان البرز خبر داد: قطعا در سال 98 با مساعدتهای صورت گرفته از سوی مقام عالی وزارت و استاندار البرز شاهد افتتاح بیشتر مجموعه های ورزشی خواهیم بود که تکمیل پروژه سالن 6 هزار نفری انقلاب اسلامی کرج از مهمترین اهداف ورزش استان در این زمینه است.

وی یادآور شد: البته سالن 6 هزار نفری انقلاب اسلامی پروژه ای ملی و مربوط به شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور است و ما نیز به نوبه ی خود با جدیت پیگیری های لازم را در این خصوص انجام خواهیم داد.

فعالیت 162 سازمان مردم نهاد استان البرز در حوزه های مختلف

وی با بیان این که استان البرز در حوزه فرهنگی و جوانان سرآمد کشور است عنوان کرد: کسب رتبه اول کشور برای 5 سال پیاپی از موفقیت های چشمگیر معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل و البته نشان دهنده توان و ظرفیت بالای استان البرز در این حوزه است.

غفرانی خاطرنشان کرد: به طور کلی استان البرز با 162 سمن فعال، دارای بیشترین تعداد سازمانهای مردم نهاد در سطح کشور است.

وی به توسعه کمی سمن ها در سال گذشته اشاره و اضافه کرد: طی دستمورالعمل وزارت ورزش و جوانان در سال 97 ادارات کل ورزش و جوانان استانها موظف بودند 27 سمن فعال به ثبت برساند که خوشبختانه اداره کل ورزش و جوانان البرز با ثبت 28 سمن در این خصوص با عملکردی فوق العاده و بیش از تعداد پیش بینی شده در زمینه توسعه کمی سازمانهای مردم نهاد خوش درخشید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز با اشاره به مشارکت سازمانهای مردم نهاد در عرصه های مختلف استان البرز تصریح کرد: بر اساس جمعیت جوان و پیش بینی های صورت گرفته استان البرز می بایست تا سال 1400 دارای 130 سازمان مردم نهاد می شد که با توجه به عملکرد بی نظیر در این حوزه هم اکنون با ثبت 162 سمن نه تنها از هم اکنون به این مهم دست یافتیم بلکه می توان گفت 3 سال از برنامه های کلان این حوزه نیز جلوتر هستیم.

قدردانی از تمامی همراهان ورزش و جوانان البرز

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز در پایان موفقیت های این اداره کل را حاصل تلاش جمعی دانست و گفت: جا دارد از تمامی همکارانم در اداره کل ورزش و جوانان استان و البرز و ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها قدردانی نمایم که با تلاش و همت خود نقشی مهم و اثرگذار در دستیابی به این موفقیت ها ایفا کردند.

وی افزود: همچنین از هیئت های ورزشی، سازمانهای مردم نهاد، ورزشکاران، مربیان، داوران، پیشکسوتان و ... که به نوعی بازوان توانمند ورزش و جوانان استان البرز در تحقق اهداف این عرصه هستند و مسئولیت سنگینی را بر دوش دارند، تشکر می کنم.

غفرانی اضافه کرد: استاندار البرز، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مجموعه ی شهرداری و مدیریت شهری، فرمانداران و مدیران کل ادارات و دستگاههای اجرایی استان که همواره همکاری و تعامل نزدیکی با اداره کل ورزش و جوانان دارند نیز در کسب این دستاوردها و موفقیت ها نقش پر رنگی داشتند که از همه ی این عزیزان بصورت ویژه تشکر و قدردانی می نمایم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز