افزایش ۴۱ درصدی سفر اتباع جمهوری آذربایجان به اردبیل

۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۲:۰۱:۲۲
کد خبر: ۸۳۰۹۶۸
افزایش ۴۱ درصدی سفر اتباع جمهوری آذربایجان به اردبیل
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: ورود اتباع جمهوری آذربایجان به این استان از مرز بیله سوار در ایام تعطیلات نوروز در مقایسه با مدت مشابه پارسال41 درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی رحمتی روز یکشنبه گفت: از 25 اسفند ماه 97 تا 16 فروردین ماه 98 از پایانه مرزی بیله سوار 32 هزار و 637 نفر مسافر خارجی وارد کشور شده است.

رییس کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل اظهار داشت: در این مدت 32 هزار و 922 نفر مسافر خارجی از این پایانه خارج شده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 41 درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: همچنین امسال در ایام تعطیلات نوروز از پایانه مرزی بیله سوار هشت هزار و 584 مسافر ایرانی وارد کشور شده و هشت هزار و 676 نفر مسافر ایرانی از کشور خارج شده اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب 63 و 64 درصد کاهش داشته است.

رحمتی اضافه کرد: ورود سواری خارحی با 571 دستگاه رشد 39 درصدی داشته و خروجی سواری خارجی نیز با 573 دستگاه 33 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه داد: امسال در این مدت ورود سواری ایرانی 352 دستگاه با کاهش 59 درصدی و خروج سواری ایرانی با 429 دستگاه کاهش 53 درصدی داشته است.

او با اشاره به آخرین وضعیت تردد اتوبوس از پایانه مرزی بیله سوار گفت: ورودی اتوبوس ایرانی با 87 دستگاه 10 درصد افزایش و خروج اتوبوس ایرانی با 88 دستگاه 13 درصد افزایش داشته است.

دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان اردبیل افزود: ورودی اتوبوس خارجی با 31 دستگاه 72 درصد افزایش و خروجی اتوبوس خارجی با 31 دستگاه 107 درصد افزایش را نشان می دهد.

بیله سوار مغان در 165 کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است و تنها گمرک بین المللی استان اردبیل در این شهرستان واقع است.

روزانه حدود سه هزار مسافر از طریق گمرک مرزی بیله سوار بین 2 کشور ایران و جمهوری آذربایجان تردد می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز