نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی:

گوش زد نمایندگان مردم به رئیس جمهور در خصوص رفع مشکلات معیشتی/دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه کردستان احداث می شود

۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۴:۳۷:۲۱
کد خبر: ۸۳۱۱۴۲
گوش زد نمایندگان مردم به رئیس جمهور در خصوص رفع مشکلات معیشتی/دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه کردستان احداث می شود
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بارها به رئیس جمهور در خصوص رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم تذکر داده اند.

سید مهدی فرشادان در گفت و گو با خبرگزاری برنا در کردستان با اشاره به سفر نزدیک رئیس جمهور به استان کردستان، گفت: آقای روحانی به منظور رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و حل این مشکل که کردستان علیرغم داشتن محرومیت، در تورم نقطه به نقطه استان اول کشور است به این استان سفر کنید.

وی گفت: بارها در مورد رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به رئیس جمهور گوش زد و تذکر داده شد و باید اکنون اگر سفری انجام می گیرد آقای روحانی با دست پر سفر کند.

فرشادان در ادامه به تشریح وضعیت بودجه سال 98 اشاره کرد و از اختصاص 130 میلیارد تومان اعتبار برای مدارس علوم دینی اهل سنت کشور خبرداد و گفت: روحانیون اهل سنت از نظر اقتصادی و معیشت وضعیت مناسبی ندارند و نیاز است مورد حمایت قرار گیرند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این بودجه به ادارات کل اوقاف استان‌ هایی که روحانی و مدرسه علوم دینی اهل سنت دارند تقسیم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دولت در سال جاری انجام پروژه های جدید را ممنوع کرده بود، افزود: با وجود ممنوعیت های دولت در این حوزه توانستیم احداث دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه کردستان را در ردیف های بودجه 98 قرار دهیم.

فرشادان گفت: اشتغال یکی از بزرگ ترین دغدغه های فعلی کشور است و با حمایت از تولید به منظور رونق آن می توان این معضل را حل کرد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در خصوص تغییرات مدیران استانی گفت: مجمع نمایندگان استان هر مدیری که خدمت گذار مردم بوده است را حمایت کرده اما بسیاری از مدیران کل استان با زبان چرب و نرم سمت خود را حفظ کرده اند.

وی افزود: کسانی که با منافع مردم تعارض دارند و به فکر منافع شخصی خود هستند با قاطعانه ترین شکل ممکن برخورد با آنها خواهم کرد.

وی گفت: نمایندگان در خصوص انتصابات دولتی تنها پیشنهاد دهنده افراد هستند و تیم کاری دولت است که این افراد را انتخاب می کند و تا زمانی که اتفاق نظر میان نمایندگان و دولتمردان صورت نگیرد به پیشرفت نخواهیم رسید.

فرشادان در خصوص ثبت کردستان به عنوان پایتخت نوروز در ایران اظهار داشت: بعضی از مدیران استان فاصله بسیاری با نمایندگان مردم گرفته اند و این مهم باعث تاخیر در ثبت کردستان به عنوان پایتخت نوروز ایران شده است.

وی گریزی به مشکلات مالی شهرداری ها نیز زد و گفت: حمایت مالی خوبی از شهرداری های حوزه انتخابی بنده در سال 97 انجام شد و خوشبختانه در پایان سال تمامی مطالبات نیرو ها و کارکنان خود را پرداخت کردند.

فرشادان با انتقاد از وضعیت ورزش کردستان گفت: ملاک و معیار مشخصی برای ارزیابی تمامی حوزه ها نه تنها ورزش وجود دارد که با مراجعه به آنها می توان وضعیت را بررسی کرد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ورزش قهرمانی و حمایت از قهرمانان، ورزش همگانی، فضا های ورزشی، عدالت در پرداخت بودجه به هیات های ورزشی از ملاک های ارزیابی دستگاه ورزش و جوانان است، اظهار داشت: باید میزان حمایت از قهرمانان استان و تعداد قهرمانان ملی کردستان را دید و با عملکرد مدیر پیشین دستگاه ورزش و جوانان مقایسه کرد.

وی با بیان اینکه تعدادی از هیات های استانی بیش از 100 میلیون تومان کمک و بودجه دریافت کرده اند، گفت: شهرستان دیواندره طی سال های 96 و 97 تنها 40 میلیون تومان به ورزش این شهرستان کمک شده است که این نشان از بی عدالتی است.

وی در مورد استخر دیواندره نیز گفت: این استخر تا 13 سال گذشته تعطیل بود اما منابعی در اختیار نمایندگان مجلس قرار گرفت که طبق اسناد و مدارک پنج میلیارد تومان بودجه به منظور بهره برداری از این پروژه به کردستان تخصیص داده شد.

فرشادان با بیان اینکه استخر دیواندره مقرر شده بود در دهه فجر سال 97 افتتاح شود، گفت: با وجود آماده نشدن این پروژه در دهه فجر وزیر محترم ورزش و جوانان مقرر شد در 20 اسفند ماه سال جاری به کردستان سفر کند که پیش از سفر پیمانکار پروژه ناپدید و سفر وزیر کنسل شد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در مورد ورزشگاه 22 گولان سنندج نیز گفت: سال گذشته از منابع در اختیار شخص بنده و سید احسن علوی دیگر نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس بودجه به این ورزشگاه واگذار شد اما منافع افرادی در این پروژه مانع از بهره برداری از آن شده است.

وی در مورد اظهارات رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در مورد وریا غفوری نیز گفت: این بازیکن جایگاه ویژه ای میان مردم کردستان دارد و جدا از این موضوع هر فردی که به مردم کردستان توهین کند مجمع نمایندگان استان با این موضوع برخورد خواهند کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز