معاون ورزش وجوانان لرستان در گفت وگو با خبرگزاری برنا ،مطرح کرد:

استخر پلدختر از لحاظ زیربنایی وساختار ظاهری آسیبی ندیده است/مقاومت این پروژه در برابر تخریب سیل قابل توجه است

۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۰۷:۳۱:۲۳
کد خبر: ۸۳۱۲۶۷
استخر پلدختر از لحاظ زیربنایی وساختار ظاهری آسیبی ندیده است/مقاومت این پروژه در برابر تخریب سیل قابل توجه است
ضرغام علیجانی به برنا گفت : مقاومت کردن برخی از پروژه های ورزشی لرستان در برابر تخریب های سیلاب اخیر قابل توجه بوده است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛علیجانی که در شهر سیل زده پلدختر حضور دارد دراین  گفت و گوبا اشاره به وقوع بحران سیل  در پلدختر و بروزخسارات ناشی از آن ،اظهار کرد: تمام اماکن ورزش  در پلدختردر مجموعه ورزشی شهید سرمالیان  زیر آب رفته است واکثرا آسیب دیده اند.

اوافزود: بنا به برآورد کارشناسان  دفتر فنی سیل اخیر  بیش از 12 میلیارد و500 میلیون تومان به اماکن ورزشی پلدختر خسارت زده است .

علیجانی مقاومت پروژه استخر پلدختر را در برابر فشارتخریبی  سیل قابل توجه دانست و تصریح کرد: این پروژه از لحاظ زیربنایی وساختار ظاهری هیچگونه آسیبی ندیده است که نشان ازمقاومت و نگاه  فنی  دارد که در این پروژه ورزشی عمرانی صورت گرفته است .

او اضافه کرد: البته  گل ولایی که در استخر وجوددارد ممکن است به موتورخانه آسیب هایی وارد کرده باشد ولی در برآوردی که از لحاظ فنی  ازظاهراین پروژه  داشته ایم  هیچگونه آسیبی مشاهده نشده است.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان لرستان با بیان اینکه موتور خانه در حال حاضر به دلیل حجم سیلاب  نزدیک به 3متر در گل ولای فرورفته است ،خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم موتورخانه را از گل ولای خالی کنیم پروژه می تواند به کارخود ادامه دهد البته ساختمان اداری و کاسه استخر نیز ظاهرا از گل ولای پرشده است.

 علیجانی با بیان اینکه باید از عملکرد پیمانکاراستخر پلدختر تقدیر کرد،گفت: ساختارپروژه استخر پلدختر  محکم احداث شده  است وبررسی ظاهری نشان می دهد که آسیبی ندیده است لذا باید به عنوان یک الگوی عمرانی –ورزشی جهت  احداث پروژه ها در کشور معرفی شود.

او با اشاره به بازگرداندن اماکن ورزشی تخریب شده در سیلاب اخیربه چرخه استفاده نیز  گفت: اماکنی که نیازمند تعمیرمهمی  هستندوفونداسیون آنها دچار مشکل اساسی شده است  نیاز به تعمیروترمیم  ندارند ولی به اماکنی که نیاز به تعمیردارند کارشناسان ورود خواهندکرد.

علیجانی با بیان اینکه خسارات سیل به اماکن ورزشی شهرستان  پلدختر بسیار زیاد است،یادآورشد: چمن فوتبال شهید سرمالیان  بالای 2ونیم متربه  زیر خاک رفته است همچنین اماکن بسیاری نیز در پلدختر زیر آب رفته ولی تخریب نشده اند.

 

نظر شما