رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج:

انجام بیش از یک هزار و ۱۰۰ عملیات امداد و نجات و اطفا حریق / ۲۶ نفر جان خود را از دست دادند

۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۴:۳۸:۳۰
کد خبر: ۸۳۱۵۳۹
انجام  بیش از یک هزار و ۱۰۰ عملیات امداد و نجات و اطفا حریق / ۲۶ نفر جان خود را از دست دادند
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: در سال گذشته یک هزار و ۱۵۶ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات در سطح شهر سنندج انجام گرفت که متاسفانه طی آن 26 نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان سهیل فضل وزیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران عملکرد سال گذشته این سازمان را تشریح کرد و گفت: از مهم ترین رسالت کاری این سازمان امداد رسانی به موقع به شهروندان در مواقع بروز حادثه و کاهش خسارت های جانی ومالی شهروندان است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج اظهار داشت: سال گذشته یک هزار و ۱۵۶ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات در سطح شهر انجام شد که ۶۴۳ مورد از عملیات های انجام شده مربوط به حوادث آتش سوزی بوده و ۵۱۳ مورد نیز به عملیات امداد و‌ نجات اختصاص داشته است.

وی افزود: بیشترین آمار مربوط به عملیات مهار آتش سوزی در سطح فضای سبز، جنگل ها و مراتع با ۳۷۸ مورد و کمترین آن نیز به یک مورد اطفاء حریق در مراکز بهداشتی و درمانی مربوط بوده است.

فضل وزیری گفت: دیگر عملیات اطفاء حریق شامل مسکونی ۱۰۱ فقره، خودرو و‌ ماشین آلات ۷۰ فقره، تجاری ۳۶ مورد، ضایعات و زباله ۲۸ مورد، تاسیسات شهری هفت مورد، اداری هشت فقره، مراکز آموزشی سه مورد، صنعتی دو مورد، انبار دو مورد و هفت مورد نیز مربوط به سایر موارد بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: ۵۱۳ فقره عملیات امداد و نجات نیز طی سال گذشته انجام شده که این عملیات ها شامل ۱۹۴ مورد گرفتن حیوانات وحشی و موذی، ۱۱۴ مورد گیر کردن در آسانسور، ۴۸ فقره امداد در تصادفات، ۴۶ مورد گیرکردن انگشتر، ۲۵ مورد بسته شدن درب، ۲۱ فقره آبگرفتگی و سیلاب، برف و کولاک هشت مورد، کوهستان هفت مورد، انفجار گاز هشت مورد، عملیات غواصی شش مورد، سقوط از ارتفاع دو مورد، سقوط در چاه دو مورد، سقوط اشیاء خفگی و گاز گرفتگی و ریزش آوار سه مورد و ۲۹ عملیات نیز به سایر موارد اختصاص داشته است.

فضل وزیری همچنین اظهار داشت: در عملیات های صورت گرفته تعداد ۷۵ نفر از شهروندان دچار آسیب دیدگی شده و متاسفانه تعداد ۲۶ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

وی اعلام کرد: یک هزار 122 عملیات انجام شده در محدوده شهر ،22 عملیات خارج از محدوده شهر و 12 عملیات هم در محدوده روستاها انجام شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: در طول سال گذشته ۱۲ هزار و ۶۹۹ نفر تحت آموزش قرار گرفتند که شامل دو هزار و 140 نفر به صورت درون سازمانی و 10 هزار و 559 نفر به صورت برون سازمانی آموزش  لازم را فرا گرفتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز