مدیر کل هواشناسی البرز :

کشاورزان حتما توصیه های هواشناسی را جدی بگیرند

۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۴:۴۶:۳۸
کد خبر: ۸۳۱۵۷۷
کشاورزان حتما توصیه های هواشناسی را جدی بگیرند
مدیر کل هواشناسی البرز اعلام کرد که کشاورزان با توجه به هشدارهای هواشناسی برای بارش های چند روز آینده به توصیه هاتوجه لازم داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ منصور رحمانیان گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی هواشناسی حاکی از رگبار متناوب باران و رعد و برق و احتمال رخداد تگرگ به ویژه در ارتفاعات از امروز عصر وشب امروز است که پی آمد آن رگبار باران و رعد و برق و در ارتفاعات و جاده های کوهستانی وزش باد گاهی شدید و رخداد تگرگ خواهد بود.

وی ادامه داد:با توجه به رفتار محلی و نقطه ای این سامانه، آبگرفتگی معابر شهری و در ارتفاعات و جاده های کوهستانی سیلابی شدن رود خانه ها و مسیل های فصلی، اختلال در تردد معابر شهری، ریزش سنگ مورد انتظار می باشد.

رحمانیان گفت: براین اساس توجه کشاورزان به توصیه های زیر ضروری است :

1- پاکسازی راه آب مزارع و باغات

2- محافظت از سازه ها در برابر بارش تگرگ و وزش باد شدید

3- عدم تردد احشام و عشایر در ارتفاعات به دلیل مخاطره رعد و برق

4- عدم تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها در ارتفاعات استان باتوجه به پیش بینی سیلاب

5- مراقبت از کندوهای زنبور عسل و احشام در برابر مخاطره رعد و برق

6- تامین سوخت مناسب، تنظیم دریچه سالن های و ترمیم پوشش ها به منظور کنترل دما و رطوبت در گلخانه ها، دامداری ها، مرغداری ها و سالن­های پرورش قارچ

7- به کشاورزان، باغداران، عشایر و تولیدکنندگان محترم اکیداً توصیه می شود در زمان رخداد رعدوبرق از درختان تک و بلند، تپه ها، تیرک ها، سیم برق هوایی، فنس ها، لوله های فلزی آب، مناطق و علفزارهای مرطوب و جویبارها و مکان های پر آب و رودخانه ها دورشده و حتی الامکان از آنها فاصله بگیرید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز