استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

افتتاح جاده ملی پاتاوه-دهدشت تا شهریور ۹۸

۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۱:۳۶:۰۰
کد خبر: ۸۳۱۸۸۴
افتتاح جاده ملی پاتاوه-دهدشت تا شهریور ۹۸
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: جاده پاتاوه به دهدشت مشکلی در زمینه اعتبار ندارد و در صورت شتاب بخشی از سوی پیمانکار، تا شهریور امسال به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی محمد احمدی گفت: دفتر مقام معظم رهبری سال گذشته افزون بر یک هزار و 100 میلیارد ریال به طرح ملی جاده پاتاوه- دهدشت ابلاغ کرد کرده ولی با این وجود و تامین اعتبار لازم، مجری و پیمانکار همچنان در انجام تعهدات خود نسبت به اجرای طرح کوتاهی می کنند.

به رغم پیگیری ها،مکاتبات فراوان و نشست حضوری با مسئولان قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان مجری طرح ملی پاتاوه - دهدشت و قول مساعد برای شتاب بخشی، اما همچنان روند اجرای آن در قطعه سوم کند و ناراضی کننده است.

وی تصریح کرد: مسئولان قرارگاه و پیمانکار طرح بهانه کمبود اعتبار را در سال گذشته دلیل روند کند اجرای طرح اعلام کردند که دفتر مقام معظم رهبری مبلغ یکهزار و 100 میلیارد ریال در دو مرحله به این طرح ملی اختصاص داد.

جاده ملی پاتاوه - دهدشت به طول 136 کیلومتر از مصوبات سفر سال 1373 رهبری فرزانه انقلاب به استان کهگیلویه وبویراحمد است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: در سفر روز گذشته محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به استان نیز قرار شد در اسرع وقت روند اجرای این طرح ملی و زمان بهره برداری کامل آن در نشستی با حضور مسئولان قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان مجری طرح، بررسی شود.

وی بیان کرد: طرح ملی جاده پاتاوه - دهدشت یکی از مهمترین و بزرگترین طرح های راهسازی در این استان و از جاده های شریانی در کشور محسوب می شود که اکنون طولانی شدن روند اجرای آن به ویژه قطعه سوم آن تا حدودی سبب تعجب مردم منطقه نیز شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجموع 136 کیلومتر این طرح در چهار قطعه طراحی شده که 63 کیلومتر آن(قطعه سوم) یکی از سخت ترین مراحل اجرای آن محسوب می شود.

وی مجموع پیشرفت فیزیکی این 63 کیلومتر را نیز بالای 78درصد ذکر کرد و گفت: همچنان 33 کیلومتر آن باقی مانده است.

وی یادآور شد که جاده ملی پاتاوه - دهدشت دارای 15 دهنه پل و تونل به طول بیش از هشت هزار و 700 کیلومتر است که از این مجموع کمتر از 300 متر آن احداث نشده و باقی مانده است.

افزون بر 2 هزار میلیارد ریال از محل سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان در مرداد سال 1396 و یکهزار و 110 میلیارد ریال نیز در سال گذشته نیز توسط دفتر رهبر معظم انقلاب برای شتاب بخشی در ساخت و تکمیل جاده ملی پاتاوه - دهدشت اختصاص یافت.

این جاده دارای چهار فاز است که قطعات (فازهای) یک و سه این طرح به ترتیب 28 و 20 کیلومتر و فازهای 2 و چهار آن نیز به ترتیب 28 و 63 کیلومتر است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری جاده ملی در حال ساخت پاتاوه - دهدشت افزون بر 2 هزار و 500 میلیارد ریال برآورد شده که تاکنون همین مبلغ برای آن هزینه شده است.

احمدی حجم خاکبرداری و خاکریزی در این جاده را به ترتیب افزون بر 16 و چهار میلیون متر مکعب دانست و گفت که بیش از 407 دستگاه پل بزرگ و کوچک در این جاده ملی اجرایی و عملیاتی شده است.

کهگیلویه و بویراحمد حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یک هزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز