برپایی جشن روز میلاد امام حسین(ع) در حرم مطهر رضوی

۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۶:۱۵:۰۸
کد خبر: ۸۳۲۱۱۷
برپایی جشن روز میلاد امام حسین(ع) در حرم مطهر رضوی
جشن بزرگ روز میلاد امام حسین(ع) با حضور تولیت آستان قدس رضوی در حرم مطهر ثامن‌الائمه(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، در این مراسم که از ساعت 10 صبح با حضور تولیت آستان قدس رضوی و خیل عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جعفر طباطبایی به ایراد سخن پرداخت و گفت: در هنگام میلاد امام حسین(ع) خداوند به ملائکه وحی کرد آسمان‌ها را زینت کنند و به بهشتیان هم دستور داد که بهشت را آذین ببندند و در چنین شرایطی بود که امام حسین(ع) قدم به عرصه وجود گذاشتند.

وی تصریح کرد: هر کس در روز میلاد سیدالشهدا(ع) به عنوان روز شادمانی اهل‌بیت(ع) کسی را شاد کند، خداوند او را خشنود خواهد کرد. در این روز مبارک همه زمین و آسمان غرق در شادی و سرور است.

سخنران حرم مطهر رضوی در ادامه به اشاره به سیره عملی زندگی معصومین(ع) ابراز کرد: یکی از کارهایی که معصومین(ع) به آن اهمیت بسیاری می‌دادند «اصلاح ذات البین» و یا برقرار کردن دوستی و صلح بین دو نفری است که با هم اختلاف دارند.

وی ابراز کرد: آشتی دادن بین دو نفر اجر و پاداش بسیاری دارد به طوری که در روایات آمده است کسی که بین دو نفر صلح و آشتی برقرار کند، ثواب یک سال عبادت برای او نوشته می‌شود.

طباطبایی افزود: کسی که بین دو نفر آشتی و صلح برقرار کند، رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) را از خود خشنود کرده است و در روز قیامت در سایه عرش الهی قرار خواهد داشت.

گفتنی است: در این مراسم همچنین مدیحه‌سرایان و ذاکران اهل‌بیت(ع) به نغمه‌سرایی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداختند.

 

نظر شما