مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه:

پرونده ثبت جهانی اورامانات باید تا مرداد تکمیل شود

۱۳۹۸/۰۱/۲۱ - ۱۴:۵۸:۵۲
کد خبر: ۸۳۲۵۵۶
پرونده ثبت جهانی اورامانات باید تا مرداد تکمیل شود
اگر کمک‌ها با جدیت و به موقع از سوی سایر دستگاه‌ها و نهادها انجام گیرد پرونده را به موقع برای ثبت می‌رسانیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه؛ دکتر امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه در اولین نشست ستاد رفع موانع ثبت جهانی اورامانات گفت: حداکثر تا مرداد ماه برای تکمیل پرونده ثبت جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات فرصت داریم.

ouraman-blog-7

او افزود: پرونده ثبت جهانی اورامانات باید توسط استان‌های کرمانشاه و کردستان حداکثر تا مرداد ماه کامل شود تا بتوان سازمان میراث فرهنگی کشور را قانع کرد تا سهمیه ثبت جهانی ایران به اورامانات تعلق گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه تشکیل ستاد رفع موانع ثبت جهانی اورامانات به دستور استاندار را در راستای تسریع و تسهیل در روند تکمیل پرونده این پروژه مهم عنوان کرد و گفت: فرصت ما برای تکمیل پرونده بسیار کم و کارهای زیادی پیش رو داریم که نیازمند یک عزم استانی است.

قادری ادامه داد: این کارگروه توقعاتی که از ادارات می‌رود مطرح و جهت تسریع در روند تکمیل پرونده اقدامات لازم صورت خواهد گرفت و این موضوع در اولویت فرماندارهای منطقه و مدیران دستگاه‌های مختلف قرار گیرد.

او با تاکید بر اینکه گردشگری به عنوان یک رویکرد اقتصادی و فرهنگی است و در اورامانات از سوی مردم پذیرفته شده است، افزود: گردشگری رونق منطقه را به دنبال دارد و ثبت جهانی به شتاب دهی به این مساله کمک می‌کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز