مدیرکل آموزش وپرورش لرستان:

خسارت سیل به به منازل و وسایل خانگی ۷۰۰فرهنگی لرستان / خسارات روحی روانی سیل به فرهنگیان ، دانش آموزان و اولیا

۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۲۳:۲۲:۱۳
کد خبر: ۸۳۲۹۹۷
خسارت سیل به به منازل و وسایل خانگی ۷۰۰فرهنگی لرستان / خسارات روحی روانی سیل به فرهنگیان ، دانش آموزان و اولیا
رضازینی وند مقدم گفت:سیل باعث ضرر و خسارت به منازل و وسایل خانگی 700فرهنگی استان شده است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ زینی وندمقدم در جریان سفر وزیر آموزش وپرورش به لرستان وبازدید از مناطق سیل زده پلدختر ،اظهار کرد:  قبل از سیل در استان لرستان با ۲۱۰مدرسه و ۲۱۰۰کلاس و ۱۲۰مرکز رفاهی آماده ی پذیرایی از مهمانان نوروزی در ستاد اسکان بودیم .

او افزود: سیل در دو مرحله ی پنجم و ششم فروردین و دیگری در دوازدهم فروردین ۹۸شرایط دشواری را بر ما تحمیل کرد.

زینی وند مقدم تصریح کرد: در مرحله ی اول با دستور مقام عالی وزارت مهمانانی که از سیل غافلگیر شده بودند و همچنین عزیزان آسیب دیده را در مراکز مناسب اسکان دادیم .

او گفت: ستاد بحرانی را تشکیل دادیم و استان را ۶بلوک تقسیم کردیم و هرکدام از معاونین را مسئول یک بلوک کردیم و همه ی مسافرین محترمی را که در سطح شهرها بودند در مراکز مختلف اسکان دادیم .و آموزش و پرورش مامنی امن برای مسافرین نوروزی تبدیل شد .

زینی وند مقدم خاطر نشان کرد: با اینکه تدابیری برای کاهش خسارات وارد شده از سیل در استان اندیشیده شده بود ولی سیل دوم سبب ویرانی های بسیار زیادی شد و جا دارد از وزیر محترم آپ و استاندار محترم لرستان بابت تدابیر و ارتباط مستمر و نکات مهمی که اشاره فرمودند و از نمایندگان وزیر در استان تقدیر و تشکر کنم .

مدیرکل آموزش وپرورش لرستان بیان کرد: در بعضی از شهرستان ها حجم و گستردگی سیل به حد فوق تصور بود ، گروه هایی برای برآورد خسارت تشکیل دادیم . لذا مدارس را براساس شدت خسارات اولویت بندی کردیم و تمام تلاش خود را صرف بازگشایی مدارس در روز ۱۷فروردین را انجام دادیم . که البته در بعضی جاها امکان این کار وجود نداشت.

او ادامه داد: در شهرستان های مختلف از فضاهای مختلفی که در اختیار داشتیم و همچنین فضاهای سایر دستگاه ها مانند دانشگاه پیام نور برای دایر کردن کلاس های درس استفاده کردیم.

زینی وند مقدم شکل عمده ی ما این است که در شهر های آسیب دیده مدارس ما در اختیار نهاد های امداد رسان است و تاکنون تخلیه نشده اند.

او یاداورشد:  برآورد اولیه ما از خسارات این است که ۸۵مدرسه ی ما آسیب دیده است و حدود ۵۲۰مدرسه ی ما آسیب جزئی دیده است و خسارات را تا جایی که توانسته ایم جبران کرده ایم .

زینی وند مقدم خاطر نشان کرد: جا دارد از رئیس سازمان نوسازی و خیرین محترم تقدیر و تشکر کنم که ۱۰۰عدد کانکس و تعداد ۵هزار تجهیزات و میز و نیمکت به استان ارسال کردند .

او تصریح کرد: سیل سبب خسارات روحی روانی فراوانی به فرهنگیان ، دانش آموزان و اولیا شده نیاز است که سازمان بهزیستی و سایر نهاد ها مراکز مشاوره ای در این مناطق دایر کند.

زینی وند مقدم عنوان کرد: استان های معین ما اعلام آمادگی کردند که در ایجاد و راه اندازی مراکز مشاوره ای در مناطق سیل زده مارا یاری کنند. تا بتوانیم بخشی از آلام عزیزان را کاهش بدهیم .

او اضافه کرد: قطعا اگر کلاس های درس دایر شوند جریان زندگی مردم به روال عادی برخواهد گشت و سبب بازگشت نشاط به مردم خواهد شد .

زینی وند مقدم بیان کرد: امیدواریم برای دانش آموزان سال سوم که چندماه دیگر کنکور دارند شرایطی فراهم شود که سبب بازگشت امید به آنها شود لذا نیاز است در این مورد چاره اندیشی شود . که البته توسط استان های معین بخصوص شهر تهران در زمینه ی برگزاری کلاس های تقویتی و اردوهای آموزشی قول هایی به ما داده شده است .

 مدیر کل آموزش وپرورش لرستان  گفت: فرهنگیان عزیز ما هرآنچه که داشتند از دست داده اند بیش از ۱۰۰نفر از فرهنگیان تمامی خانه و زندگی خود را از دست داده و ۶۰۰نفر هم بین ۱۰تا ۶۰درصد خسارت دیده اند . که امیدواریم مورد مساعدت وزیر محترم آموزش و پرورش قرار گیرند.

رضا زینی وند مقدم تاکید کرد: از وزیر محترم آموزش و پرورش و معاونین و مشاورین محترم ایشان و سایر عزیزان بابت پیگیری ها و دغدغه ای که در مورد استان لرستان داشتند تشکر می کنم .

 

نظر شما