رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان؛

استان مرکزی در بارندگی اخیر ۱۱ هزار میلیارد ریال خسارت دیده است / اعتبارات ملی پاسخگوی خسارت های ناشی از سیلاب نیست

۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۰:۴۳:۳۱
کد خبر: ۸۳۳۷۷۶
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: اعتبارات ملی به تنهایی پاسخگوی خسارت های ناشی از سیلاب در این استان نیست و باید از ظرفیت شهرداری ها نیز به خوبی استفاده شود.

به گزارش برنا از اراک ، رقیه یادگاری در صحن رسمی شورای شهر اراک، اظهار داشت: بر اساس قانون سه درصد از بودجه عمومی دولت در هر سال به حوادث طبیعی اختصاص داده می شود که این مهم در سال جاری با بودجه 520 هزار میلیارد تومانی بالغ بر 15 هزار میلیارد تومان برآورد می شود. 

وی ادامه داد: استان مرکزی در بارندگی اخیر 11 هزار میلیارد ریال خسارت دیده است و و در صورت تخصیص اعتبارات ملی با توجه به اینکه میزان خسارت های سیلاب در استان های لرستان، خوزستان، گلستان و مازندران بیش از استان مرکزی است، نمی تواند پاسخگوی تمام خسارت های وارده باشد بنابراین باید از ظرفیت دستگاه های خدماتی درون استان به خصوص شهرداری ها استفاده کرد. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی بیان کرد: پیش از این نیز در خسارت های پنج میلیارد ریالی سرمازدگی باغات ساوه 10 درصد از مجموع میزان خسارت از محل اعتبار عمومی دولت تامین شد، بنابراین نمی توان تنها به اعتبارت دولتی اتکا کرد و باید از اعتبارت استانی و دستگاه های خدماتی برای جبران خسارت استفاده شود. 

یادگاری در خصوص تخریب بخشی از دیواره های ساحلی رودخانه اراک نیز گفت: بیش از 90 درصد تخریب ها حاصل اقدامات غیرتخصصی و حاصل دست بشر و اقدامات انسانی بود که با سهل انگاری همراه است و حتی ساختمان هایی در حریم رودخانه وجود دارد که غیرقابل توجیه است.

وی خواستار برخورد جدی شهرداری با ساخت و ساز غیرمجاز به ویژه ساخت و ساز و در مسیر رودخانه شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی تصریح کرد: تخریب در برخی نقاط به طوری است که باید سریعا اقدامات اضطراری صورت گیرد تخصیص منابع و اعتبارات مدیریت بحران زمانبر بود و باید در این راستا تصمیمی عاجل داشت.

یادگاری تاکید کرد: باید برای موارد اضطراری که با جان مردم در ارتباط است منابع به سرعت تامین شود و یا از منابع داخلی شهرداری استفاده و یا از اعتبارات 97 جابجا کرد تا اعتبارات 98 تخصیص یابد و همچنین بودجه ای در کمیته برنامه ریزی شهرستان در اختیار است که می توان از آن استفاده کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز