معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی:

توصیه های اداره کل دامپزشکی استان به مرغداران برای پیشگیری از مخاطرات سیل

۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۲:۰۵:۱۷
کد خبر: ۸۳۳۸۹۷
توصیه های اداره کل دامپزشکی استان به مرغداران برای پیشگیری از مخاطرات سیل
با توجه به گزارش سازمان هواشناسی واحتمال وقوع بارندگی های شدید در روزهای آتی و احتمال بروز سیلاب در برخی مناطق، رعایت اقدامات بهداشتی ذیل به مرغداران استان توصیه می گردد.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان با اعلام این مطلب اظهار داشت: اعزام طیور موجود در واحدهای فعال در نواحی پرخطر و در معرض سیل، واجد سن کشتار (42 روزه در واحدهای گوشتی و 130 هفته در واحد های تخمگذار) به کشتارگاه از مهم ترین اقدامات است.

دکتر علیرضا شهرام شرقی افزود: ضروری است ذخیره دان و نهاده های خوراکی به میزان کافی در مرغداری موجود باشد و نیز عدم نگهداری دان ونهاده های خوراکی در قسمت هایی از مرغداری که احتمال نفوذ آب دارد در دستور کار قرار گیرد.

وی ایجاد سیل بند در اطراف مرغداری به منظور جلوگیری از ورود آب به واحد پرورش، اطلاع رسانی سریع به اکیپ های دامپزشکی از میزان دقیق تلفات احتمالی و کمک و همکاری جدی در دفن بهداشتی تلفات و خودداری از رهاسازی تلفات طیور در محیط را از دیگر اقدامات مهم برای کاستن از مخاطرات سیل دانست.

شرقی، پاشیدن مواد ضدعفونی کننده در ورودی و محوطه مرغداری پس از فروکش کردن سیل، همکاری در اعمال مقررات قرنطینه ای وضع شده توسط دامپزشکی دولتی در منطقه و پیگیری از طریق مقامات مسئول جهت تامین آب شرب سالم و مناسب برای واحدها را نیز به مرغداران یادآور شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز