استاندار کرمانشاه:

مردم در بحران سیل شاه‌کلید رفع بحران بودند

۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۶:۱۳:۴۹
کد خبر: ۸۳۴۰۹۹
مردم در بحران سیل شاه‌کلید رفع بحران بودند
چهل و سومین جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت و کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید و دومین نشست سال 98 با حضور وزیر صمت عصر امروز در سالن تدبیر استانداری تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ چهل و سومین جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت و کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید و دومین نشست سال 98 با حضور وزیر صمت عصر امروز در سالن تدبیر استانداری تشکیل شد.

IMG (23)

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این نشست اظهارداشت: سامانه اول بارش چهارم فروردین شروع شد و سامانه دوم بارش هشتم فروردین بود که شدت و اوج آن در سرپل‌ذهاب بود که یک کشته و خسارات زیادی به  زیر ساخت‌های استان، انبیه و پل‌های استان کرمانشاه وارد شد.

او افزود: سامانه آخر 11 فروردین بود، اوج بارش از ساعت 22بود تا ساعت 3صبح روز دوازدهم فروردین که ارتش،سپاه، بسیج، هلال‌احمر، امداد و نجات و کلیه واحدهای خدمات‌رسان پای کار بودند و مدیریت بحران مرتب از طریق رسانه‌ها با مردم در تماس بودند و در بحران سیل شاه‌بیت این قصه مردم بودند که با ابتکارات خودشان سیل را مدیریت کردند.

استاندار کرمانشاه گفت: مردم علاوه بر کمک رسانی به هم نوعان با ابتکار خودشان وقرار دادن گونی‌های خاکی و ایزوبام درب واحد ها خسارت را به حداقل رساندند.

بازوند از خسارت سیل بالغ بر 1500 میلیارد تومان به زیر ساختهای، بخش کشاورزی، راه و صنعت خبر داد و ادامه داد: در کمتر از10روز 151 میلیمتر بارش داشته‌ایم که با وجود 220 متر مربع خانه در حریم رودخانه‌های استان کرمانشاه مدیریت سیل را مشکل کرد، یعنی رودخانه تبدیل به خانه و خیابان شده بود.

او افزود: رودخانه گاماسیاب طی 10 روز سه بار طغیان کرد، و باعث شد 10هزار کیلومتر زمین زیر آب برود، همین قضیه را در کوزران، سرپل‌ذهاب و هرسین داشتیم، اطراف رودخانه قره‌سو بالغ بر 150 واحد درگیر  سیل شدند.

استاندار کرمانشاه به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری«رونق تولید» اشاره کرد و گفت: وظیفه همه ما در حمایت از رونق تولید دو چندان شده است، دستگاه‌های دولتی موظف هستند در رونق بخشیدن تولید همه پای کار باشند، همه باید کمک کنیم فضای کسب وکار را رونق ببخشیم.

بازوند ادامه داد: در سیل اخیر 139واحد تخریب شده است، تعدادی از صنعتگران در شهرستان زلزله‌زده سرپل‌ذهاب که سیل‌زده هم شده‌اند، سود جریمه دیرکرد قبل از زلزله داشته‌اند تقاضا بخشودگی از بانک‌های عامل را داریم.

مدیریت ارشد استان از قول مساعدت به شرکت رنگ ایران خودرو خبرداد که تا امروز عملی نشده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز