دکتر رحمانی وزیر صمت:

سرمایه در گردش به تولید مانند آب در مزرعه وخون در رگ است

۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۶:۱۲:۴۴
کد خبر: ۸۳۴۱۰۶
سرمایه در گردش به تولید مانند آب در مزرعه وخون در رگ است
مرزهای استان کرمانشاه در زمان تحریم یک فرصت است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ چهل و سومین نشست شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت و کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید و دومین جلسه سال 98 با حضور وزیر صمت در سالن تدبیر استانداری تشکیل شد.

IMG (22)

دکتر رضا رحمانی در این نشست اظهارداشت: این جلسه بایستی به یک جلسه کاربردی تبدیل شود و با یک نتیجه خوب بیرون بیاید، امروز صبح در قصرشیرین گفتم ماهی یک بار جلسه بگذاریم جمع بندی یک ماه شود، درد دل نکنیم، مسائل کلی ملی مطرح شود و مشکلات بررسی شود خصوصا در مورد بازگشت ارز

دکتر رحمانی با اشاره به نام گذاری سال«رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری تاکیدکرد: امسال سال رونق تولید در همه حوزه ها است،  تولید مواد ما کشاورزی، معدن  و صنعت است این مسئولیت برای همه حوزه ها است،  تولید بدون نقدینگی معنا ندارد. سرمایه در گردش به تولید مانند آب به مزرعه و خون در رگ است.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به اینکه خانمها نقش مهمی در ترویج خرید کالای ایرانی دارند، تاکیدکرد: همه باید امسال رونق تولید را ملکه ذهن خود قرار دهیم و فرهنگ خرید کالای ایرانی رادر بین همه اقشار جامعه جا بیندازیم. و هر کس در حوزه خود فعال باشد. خصوصا تولید کنندگان، وقتی همه متهد شویم می توانیم در این راه حماسه ای شکل دهیم.

رحمانی ادامه داد: سال 98 میزان تواند بهتر از سال‌های گذشته باشد به شرط اینکه انگیزه باشد. هر کس در هر کجا کاری  از دستش برآید لازم است انجام دهد. روزی که دشمن آمد همه مردم دفاع کردند، امروز هم همین است، آن واحد که تعطیل شده دشمن موفق شده است، امروز جبهه این است.

او افزود: مرزهای استان کرمانشاه  در زمان تحریم یک فرصت است و سهم استان کرمانشاه از تامین قطعات ایران خودرو چقدر است؟  صادرات ایران خودرو می تواند استان را متحول کند.سهم شما از ساخت قطعات ایران خودرو صفر است، من این را قبول ندارم.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: امسال در برنامه 1200 خودرو در برنامه گذاشته‌ایم، حدود پنج ماه تولید را بالای سه برابر افزایش داده‌ایم، تا آخر اسفند 1200خودرو تولید می‌کردند، امسال هم فرصت خوبی برای تولید است. خودرو سازهای بزرگ قرار است واگذار شود شما در این واگذاری‌ها فعال برخورد کنید.

او با اشاره به سخنان استاندار در خصوص در خواست‌های مطرح شده به وزیر قبلی که هنوز عملی نشده است گفت: موارد وعده داده شده گذشته و موارد جدید را حتما پیگیری می‌کنیم.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: 138طرح بالای 60 درصد در استان کرمانشاه داریم، این طرح‌ها را جدی بگیرید و اولویت‌بندی کنید این طرح‌ها تا حد زیادی می‌تواند مشکل بیکاری را حل کند.

رحمانی در باره طرح واردات بدون انتقال ارز  افزود: برای این منظور 300 میلیون دلار از دولت مصوبه گرفته‌ایم، برای واحدهای دولتی که نیازمند قطعات و...هستند، اما متاسفانه مجلس این مورد را رد کرده که نیازمند پیگیری نمایندگان در مجلس می‌باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز