عضو شورای عالی استان‌ها :

خسارت سیل در ایلام با تخریب های جنگ تحمیلی برابری می کند

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ۱۱:۵۸:۲۳
کد خبر: ۸۳۴۳۹۴
خسارت سیل در ایلام با تخریب های جنگ تحمیلی برابری می کند
عضو شورای عالی استان‌ها خسارت و زیان های حاصله از سیل اخیر ایلام را با تخریب های ناشی از جنگ تحمیلی دراین استان قابل مقایسه دانست .

به گزارش  خبرگزاری برنا؛ حمداله بیگی روز دوشنبه با اشاره به قطع پی در پی تلفن و اینترنت در ایلام، اظهار کرد: متاسفانه خسارت این حادثه در استان کمتر از جنگ نیست به نحوی که می توان گفت بسیاری از زیرساخت های استان ایلام در اثر سیل از بین رفته است.

وی تصریح کرد: برای دومین بار بعد از دوران دفاع مقدس است که زیرساخت‌ها و شبکه های زیربنایی استان ایلام تخریب می شود و این برای این استان غیر برخوردار ضایعه ای سنگین است.

وی خواستار کمک موثر دولت برای جبران خسارت های سیل درایلام شد.

نماینده ایلام در شورای عالی استان‌ها گفت: مسائلی از این دست موجب تحمیل هزینه چندباره به این استان شده است و به یقین بازسازی زیرساخت‌ها هم نیازمند زمان طولانی و هم مستلزم اعتبار و صرف هزینه است.

بیگی ابراز امیدواری کرد: مسئولان توجه بیش‌تری به رفع خسارت های ناشی از سیل در این استان مرزی داشته باشند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: ارتباط تلفن و اینترنت در استان ایلام به خصوص شهرستان ملکشاهی پی در پی قطع می‌شود و مشکلی پر دامنه به مسائل پر تعداد اهالی افزوده است.

بیگی با اشاره به‌ زیان ناشی از عدم برقرار ارتباط تلفن به خصوص برای بازاریان و فعالان اقتصادی و تجاری تصریح کرد: قطع و نوسان در برقراری ارتباط مخابراتی عواقب منفی اقتصادی زیادی را بر این استان تحمیل می کند.

وی از مسئولان وزارت ارتباطات خواست که به مشکل قطع و نوسان در برقراری ارتباط مخابراتی استان ایلام در کوتاه‌ترین زمان رسیدگی شود.

استاندار ایلام ما به ازای ریالی خسارت های سیل در این استان را دستکم 10 هزار میلیارد ریال عنوان کرده است.

به اظهار مسئولان در سیل اخیر ۱۲۰۰ کیلومتر از جاده‌ها و مسیر‌های مواصلاتی ایلام آسیب‌دیده و در بخش کشاورزی نیز ۳۴ هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی و ۷۶۰ هکتار از باغات استان در سیل اخیر دچار خسارت شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز