زمین لرزه ۴.۱ ریشتری در شهر شوقان خراسان شمالی

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ۱۱:۴۷:۱۷
کد خبر: ۸۳۴۳۹۵
زمین لرزه  ۴.۱ ریشتری در شهر شوقان خراسان شمالی
زمین لرزه ای به بزرگی 4.1 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد دوشنبه، شهر شوقان از توابع شهرستان جاجرم در استان خراسان شمالی را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مرکز لرزه‌نگاری کشوری، وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمان وقوع این زمین لرزه را ساعت 29 دقیقه و 31 ثانیه بامداد دوشنبه، در 8 کیلومتری عمق زمین و موقعیت آنرا 37.28 درجه عرض شمالی و 57.13 درجه طول شرقی عنوان کرده است.

زمین لرزه مزبور در 23 کیلومتری شمال شرقی شهر شوقان، 28 کیلومتری جنوب غربی بجنورد و 32 کیلومتری شهر سنخواست روی داده است که ساکنان شهر بجنورد نیز آنرا احساس کردند.

تاکنون از خسارات احتمالی این زلزله گزارشی دریافت نشده است.

استان خراسان شمالی شامل نواحی شمال خاوری ایران است که از دیدگاه زمین شناسی در پهنه ساختاری، رسوبی کپه داغ قرار دارد.

این منطقه از دیدگاه لرزه زمین ساختی در زون کپه داغ قرار می گیرد که در آن گسل های فعال و مهمی وجود دارد، این گسل ها برخی مواقع با حرکاتی که انجام می دهند موجب وقوع زمین لرزه های مخرب می شوند.

اسفراین مهمترین گسل خراسان شمالی است که با درازای حدود 170 کیلومتر در راستای شمال باختری- جنوب خاوری واقع شده و از حاشیه شمال خاوری شهر اسفراین گذر می کند. گسل باغان- گرماب نیز گسلی با درازای 55 تا 50 کیلومتر و راستای شمال، شمال باختری – جنوب، جنوب خاوری واقع است.

براساس آمارهای موجود در سده اخیر 13 زمین لرزه با قدرت بیش از 5.5 ریشتر در خراسان شمالی رخ داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز