در این روزهای سخت، برخی رفوزه شدند اما...!؟

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ۱۲:۴۷:۰۱
کد خبر: ۸۳۴۴۳۸
در این روزهای سخت، برخی رفوزه شدند اما...!؟
سیل آمد، کارشناسان می گویند درتاریخ معاصر سیلی چنین نداشته ایم دبی آب در دره ی پلدختر به حدود ۶۰۰۰هزار مترمکعب درثانیه رسید.

خبرگزاری برنالرستان -گروه اجتماعی : سیل آمد، کارشناسان می گویند درتاریخ معاصر سیلی چنین نداشته ایم دبی آب در دره ی پلدختر به حدود ۶۰۰۰هزار مترمکعب درثانیه رسید!

این سیل ۳۵ هزارخانوار را درلرستان آواره کرد!

درگیرودار این سیل،مردان دولت هم محک خوردند! بامدیران تنبل هم که دولتی را به تسخیر کشیده اند و کسی جرات ندارد بالای چشمشان ابرو بگوید، کاری نداریم!

می خواهیم ازکسانی بگوییم که دراین بزنگاه تاریخی جنگیدند از آنان که دراین روزهای سخت و بحرانی، شرف دربرابر تلاش هایشان دراین چند روز، رنگ می بازد.

عصبانی هستیم! چهل سال است دربخش عمران و تاسیسات تصمیمات خوبی نگرفته ایم!

 روشمند، علمی و مستحکم کارنکرده ایم ناگزیریم بگوییم:

باید بعد از چهل سال، از مدیریت سنتی و جهادی و تجربی هرچه شتابنده تر به سمت مدیریتعلمی حرکت کنیم!

عصبانیت ما بحق است اما دلیل نمی شود تا ازمدیرانی که دراین روزهای سخت با همه ی هستی خود پا به میدان گذاشتند و مشکل آب و برق و گاز و ارتباطات مردم را درکمترین زمان،حل کردند تشکر نکنیم!

بی سابقه ترین سیل تاریخ معاصر براین استان بی زیرساخت و بی پناه، چهارنعل تاخت!

 بیش ازهزارروستا درگیرسیل شد، ۱۰هزار واحد مسکونی شهری را تخریب و تعمیری کرد!

 برق حدود ۱۲۰۰ روستا و آب شرب ۱۱ شهر استان نورآباد، فیروزآباد، ویسیان، دوره، چغابل، معمولان، پلدختر، ازنا، درود، چمن سلطان،شول آباد- و حدود ۸۰۰ روستا را به طور کلی قطع کرد!

گازتعداد۳شهرو ۱۷۳ روستا را قطع و بیش از ۱۲۰۰ کیلومترراه مواصلاتی شهری و روستایی را تخریب و نابودکرد.

دراین سیل، همچنین شبکه ی ارتباطی ۱۰ شهر و ۳۶۰ روستا به کلی قطع شد.

اگر تدابیربرخی ازمدیران و هشدارها و رعایت مردم نبود امروز باید شاهد یک فاجعه ی انسانی دراین استان می بودیم شکر خدا، تلفات انسانی کم داشتیم و در برخی نقاط نداشتیم اما حجم خسارات مالی وتخریب ها، توان فرسا، بحران زا و شیرافکن بود!

دراین مدت کوتاه برخی از مدیران سنگ تمام گذاشتند، امروز برق و آب و گاز و ارتباطات شهری و روستایی تمام نقاط آسیب دیده تا ۹۰ درصد وصل و درحال وصل شدن است!

اگر در زلزله ی بم تنها یک شهر، خراب شد و ایرانی به کمک آمد دراین سیلِ اخیر، چهارگوشه ی لرستان آسیب دید ازاین لحاظ هم عمق و ژرفای بحران و هم حجم و گستره ی آن با هیچ بحرانی تا کنون قابل مقایسه نبوده و نیست!

از مدیران تنبل که رفوزه شدند می گذریم اما احساس می کنیم خارج از نوع سلیقه ی سیاسی، وظیفه داریم از برخی ها نام ببریم و نامشان را فریاد کنیم دستشان از دور ببوسیم چه دوستان خودمان و چه آنان که توفیق دیدنشان نداشته ایم!

مدیرکل بنیادمسکن، مدیرعامل برق، مدیرعامل آبفای شهری و روستایی، مدیرعامل گاز و مخابرات را باید درفرصت مناسب به مردم معرفی کنیم!

تا پاسشان دارند تا عزیزشان بشمارند!

می دانیم، به همت تلنویس ها و خبرنگاران باشرافت، این تلاش ها از چشم مردم دور نبوده و نمی ماند.

 البته که حجم سوء استفاده از احساسات پاک مردمی که درشرایط نامساعد روحی بودند، برای تخریب مسئولین هم زیادبود اما بی شک مدیرانی که دوشادوش مردم بودند درپیشگاه مردم نمره ی قبولی می گیرند.

متاسفیم که رسانه ملی دراین روزهای تنگی و سختی، به جای کاشتن بذرامید دردل مردم، تخم ناامیدی می کارد! سیمای ملی فقط بلداست دربزنگاه ها سیِ خود، برود برخی را برجسته و برخی را به خیال خودش محوکند!

امروز با رایزنی استاندارمحترم و انعکاس درست و بجای مسایل به مسئولین بالادستی ۱۲ استان کشور،برای ساختن لرستان، معین شده اند!

رسانه نگارها و روزنامه نگاران و تلنگاران و اصحاب قلم استان توانستند با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در کمتراز یک روز لرستان را درسطر اخبار ایران قراردهند.

دوهفته ازاین سونامی ویرانگر سیل، نگذشته است که وضعیت دارد عادی می شود!

هم نمایندگان محترم مردم و هم مدیریت ارشد دولت درلرستان دراین روزهای سخت، حقوق مردم را پیگیری کردند شک نداریم فرصت های بی نظیری پیش روی استان قرارمی گیرد!

 امیدواریم این روزهای سخت بگذرد و بهای این سختی ها ومرارت ها تصمیمات تاریخی دولت برای لرستان باشد!

یاداشت: علی گودرزیان- ع پایدار

 

نظر شما