با تدبیر وزارت ورزش هزینه برنامه های هفته جوان به کمک سیل زدگان اختصاص یافت/برنامه های هفته جوان شهرستان کرج معطوف به کمک سیل زدگان شد/ موج کمک های مردمی جوانان،هفته جوان به سیل زدگان/ همایش کوهپیمایی خانوادگی در کرج برگزار می شود

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۰۷:۴۸:۵۳
کد خبر: ۸۳۴۶۹۱
​معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج اعلام کرد: امسال برنامه های هفته جوان شهرستان کرج معطوف به کمک سیل زدگان شد. برگزاری همایش کوهپیمایی خانوادگی با مشارکت ادارات شهرستانی و مراسم گلریزان کمک به سیل زدگان کشور از دیگر برنامه های فرهنگی - ورزشی کرج اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، در آستانه هفته جوان جلسه ستادساماندهی جوانان و شورای ورزش شهرستان کرج به ریاست «مهندس سیدجمال جلیلی»و با محوریت برنامه های «هفته جوان» و« هماهنگی و نحوه مشارکت ادارات شهرستان در برگزاری رویدادهای ورزشی سال جدید» در سالن غدیرفرمانداری برگزار شد. 

**با تدبیر وزارت ورزش هزینه برنامه های هفته جوان به کمک سیل زدگان اختصاص یافت
معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری در این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه در آستانه« هفته جوان»، بخشی از سیاست ها و برنامه های این هفته را تشریح کرد و با بیان اینکه امسال برنامه های هفته جوان به کمک سیل زدگان سوق پیدا کرده است، از همت و تلاش همه دستگاه ها در این مدت برای کمک رسانی به مردم آسیب دیده سیل اخیر در کشور قدردانی کرد و اظهارداشت: با تدبیر وزارت ورزش و جوانان، هزینه برنامه های هفته جوان معطوف به مناطق سیل زده شده و این تصمیم را به فال نیک می گیریم.
**حضور مردم و مسولان در سیل اخیر مشهود و موثر بود
وی با بیان اینکه اهمیت این موضوع موجب شده تا دکتر شهبازی استاندار محترم شخصاَ وارد میدان شوند، افزود: از ابتدای سال جدید با توجه به سیل اخیر حضور همه مردم در صحنه مشهود و ملموس و موثر بوده و چه انفرادی و گروهی در جای جای کشور خوش درخشیده اند. در استان البرز نیز استاندار محترم با احساس مسولیتی که دارند بخشی از مدیریت کار را در استان خوزستان عهده دار شده اند. 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج با اشاره به نقش و مشارکت جوانان و سمن ها در کمک رسانی به سیل زدگان کشور گفت:  با آغاز هفته جوان شاهد موج جدیدی از کمک های جوانان به مردم مناطق سیل خواهیم بود، در هفته های اخیر نیز کمک های داوطلبانه ای که صورت گرفت تجلی از روحیه ایثار بود که در نوع خود ستودنی است. 
**جشن گلریزان کمک به سیل زدگان 29 فروردین در کرج برگزار می شود 
مهندس جلیلی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری مراسم گلریزان کمک به سیل زدگان کشور افزود: همه ادارات شهرستانی و متولیان امر در کنار هیأت های ورزشی و سازمان های مردم نهاد در این مراسم که پنجشنبه بیست و نهم فروردین ماه ساعت 20 در سالن نژاد فلاح کرج برگزار می شود، پُر رنگ حاضر شوند. در این زمینه جوانان عزیز کرج می توانند با تشکیل کمیته ای اختصاصی در این خیر مشارکت نمایند. 
**برگزاری همایش کوهپیمایی خانوادگی 6 اردیبهشت در کرج 
وی در ادامه از برگزاری «همایش کوهپیمایی خانوادگی کرج » نیز در طول هفته جوان خبر داد و گفت: این همایش ششم اردیبهشت ماه بمناسبت برگزار می شود و  با توجه به تقارن آن با «هفته سلامت» و« روز جهانی زمین»، بصورت متمرکز توسط اداره ورزش و جوانان شرق و غرب کرج و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت، اداره محیط زیست و جمعی از هیات های ورزشی برگزار خواهد شد. 
مهندس جلیلی نشاط اجتماعی، رویکرد فرهنگی و آموزشی را رهاورد این همایش کوهپیمایی خانوادگی عنوان کرد و افزود: اجتماع جوانان با تولی گری دفتر نمایندگی محترم ولی فقیه در استان، جشنواره دانش آموزی نوجوان که از طریق ادارات آموزش و پرورش اطلاع رسانی آن صورت گرفته از دیگر برنامه های مربوط به شهرستان کرج در این ایام اعلام شده است. 
**اداره ورزش تنها متولی ترویج فرهنگ ورزش نیست، سایر ادارات هم مشارکت کنند
ضرورت مشارکت در برنامه های ورزشی شهرستان کرج از سوی سایر ادارات از دیگر موضوعاتی بود که معاون سیاسی فرمانداری بر آن تأکید کرد و  با بیان اینکه تنها متولی مشارکت در رویدادهای ورزشی اداره ای با تابلوی ورزش و جوانان نیست، گفت: سالانه در شهرستان کرج شاهد میزبانی مسابقات ورزشی ملی هستیم که باید از این فرصت در جهت بهره مندی بهینه از تمامی ظرفیت های ورزش تلاش کنیم. برنامه هایی که می تواند علاوه بر تأمین سلامت فردی و اجتماعی، اوقات فراغت جوانان را نیز پوشش دهد؛ لذا مشارکت همه ادارات و دستگاه ها در این زمینه مهم تلقی می شود. 
**میزبانی رقابت های ورزشی، ویترین و برندی از  ظرفیت های فرهنگی – اقتصادی و گردشگری را به نمایش می گذارد 
وی اضافه کرد: هماهنگی و همراهی ادارات در میزبانی رقابت های ورزشی، تجلی از انسجام و وحدت در برنامه های ورزشی خواهد بود که این امر نیز به نوبه خود برند سازی برای ورزش شهرستان می تواند باشد. 
جلیلی گفت: نباید به مسابقات ورزشی تنها به مثابه یک ورزش خاص نگاه کنیم، یک میزبانی ورزشی می تواند ویترینی از فرهنگ – اقتصاد و گردشگری را نیز در کنار مهارت های حرفه ای و تخصصی ورزش به نمایش بگذارد.
معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری کرج عنوان کرد: بنابراین فعالان عرصه ورزش بنوعی سفیران فرهنگی در انتقال مفاهیم ذکر شده خواهند بود که نباید این مهم را از نظر دور داشت. 
**عنوان سوم در ورزش، زیبنده ظرفیت غنی ورزشی شهرستان کرج نیست
مهندس جلیلی در بخش دیگری نسبت به کسب رتبه سوم شهرستان کرج در برگزاری مسابقات ورزشی ، بین 6 شهرستان استان البرز انتقاد کرد و گفت: کسب این عنوان با پتانسیل و ظرفیت های غنی ورزشی،توانمندی های ورزشکاران کرج و همین طور تعدد میزبانی و برگزاری مسابقات ورزشی همخوانی ندارد و موضوع قابل تآملی است که بخشی از آن را نیز باید معطوف به اطلاع رسانی نامناسب دانست.
وی افزود: نیاز است  مجموع فعالیت ها و اقدامات ورزشی شهرستان کرج بنحو مطلوب تری گزارش و اطلاع رسانی شود و این موضوع باید در خلال برنامه های سال 98 تقویت گردد.
در ادامه این جلسه روسای ادارات ورزش شرق و غرب کرج، نمایندگانی از جوانان در سازمان  های مردم نهاد، رییس بسیج رسانه استان گزارشی از برنامه های خود را بمناسبت هفته جوان اعلام کردند.

 

 

 

 

 

نظر شما