تا ۲۵ اردیبهشت ماه جاری؛

پیشرفت پیشخوان فردوسی به ۶۰ درصد می‌رسد

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۱۳:۱۳:۳۲
کد خبر: ۸۳۴۹۱۰
پیشرفت پیشخوان فردوسی به ۶۰ درصد می‌رسد
رئیس کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پیشرفت پیشخوان فردوسی تا 25 اردیبهشت ماه جاری به 60 درصد خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید مسعود ریاضی درباره آخرین وضعیت بازسازی آرامگاه فردوسی اظهار کرد: یکی از طرح‌های موضوعی که اجرای آن شروع‌شده، پیشخوان آرامگاه فردوسی است؛ مساحتی 7 هکتاری که عملیات عمرانی آن را به سه فاز تقسیم کردیم.

وی افزود: 60 درصد از پیشخوان فردوسی در همان 25 اردیبهشت سال جاری افتتاح می‌شود و مابقی پروژه نیز در سال جاری به‌تدریج افتتاح می‌شود.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس شورای اسلامی شهر مشهد درباره سایر پروژه‌ها گفت: پروژه جاری دیگر، ایجاد راه دسترسی از پیشخوان به کهن‌دژ است. مشاور این طرح را مدیران میراث فرهنگی به کار گرفته‌اند، اما شهرداری علاقه‌مند است به‌شرط احیای کهن‌دژ در این پروژه مشارکت کند.

ریاضی بیان کرد: در کنار این کارها، پروژه 30 هکتاری پردیس است و در حال حاضر در مرحله بررسی پیش‌نویس اولیه قرارداد هستیم. طول این پروژه از رودبار (کشف‌رود) تا پیشخوان است. همچنین در دیگر پروژه‌های سازمان میراث فرهنگی مثل احیای دیوار باره مشارکت داریم.

 

نظر شما