معاون سیاسی و امنیتی استانداری کردستان:

انتقال خون کردستان با تمام وجود در خدمت بیماران است

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۱۴:۴۱:۵۸
کد خبر: ۸۳۴۹۷۸
انتقال خون کردستان با تمام وجود در خدمت بیماران است
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کردستان گفت: نبود دغدغه تامین خون سالم در بحران ها، نشان دهنده این است که مجموعه انتقال خون با تمام وجود در حال خدمت رسانی به بیماران است.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ حسین خوش اقبال در بازدید از بخش های کلینیک اهداکنندگان خون، آزمایشگاه فرآورده های سلولی و پلاسمایی و سردخانه های اداره کل انتقال خون کردستان اظهار کرد: همت اهداکنندگان و خدمات شبانه روزی مجموعه انتقال خون موجب شده است بیماران نیازمند دغدغه تامین خون سالم و فرآورده های آن را نداشته باشند و تنها رنج اجتناب ناپذیر بیماری برای آنان باقی بماند.

وی به فعالیت های انتقال خون در ایام تعطیلات نوروزی و روزهایی که امکان بروز بحران سیل وجود داشت اشاره کرد و افزود: خوشبختانه انتقال خون کردستان توانست با مدیریت میزان مصرف و فراخوان اهداکنندگان خون در روزهای قبل از بروز بحران احتمالی، خون و فرآورده های مورد نیاز بیماران را تامین و ذخیره کند.

خوش اقبال ضمن تقدیر از جامعه اهداکنندگان خون استان یادآور شد: مردم با وجود اینکه در تعطیلات نوروزی به سر می بردند و از طرفی نگرانی وقوع سیل نیز در اذهان وجود داشت اما با حضور پرتعداد در مراکز اهدای خون سنندج و سقز خون مورد نیاز همنوعان در بستر بیماری را تامین کردند.

وی کردستانی ها را نوع دوست ترین ایرانیان خواند و گفت: اهدای خون ارزشمندترین نوع کمک های غیرنقدی است چرا که فرد بخشی از جان خود را که هیج جایگزینی در علوم پزشکی ندارد برای نجات دیگری و در راه خدا اتفاق می کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان به افزایش تخت های بیمارستانی در سال های اخیر نیز اشاره و اذعان کرد: فضای فیزیکی انتقال خون و تعداد تخت های خونگیری در سالهای اخیر هیچگونه افزایشی نداشته و این در حالی است که بیمارستانهای زیادی افتتاح شده و انتقال خون نیاز آنان را تامین کرده است.

وی همچنین با بیان اینکه مجموعه مدیران استانداری کردستان بارها از این اداره کل بازدید کرده اند اظهار کرد: مشکل زیرساختی این اداره کل کمبود فضای فیزیکی است و ضروری است پس از بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از اداره کل برای رفع آن جلساتی ویژه برگزار شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز