دیدار فرماندهانان مرزبانی تایباد و هرات افغانستان

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۱۶:۲۳:۴۴
کد خبر: ۸۳۵۰۴۴
دیدار فرماندهانان مرزبانی تایباد و هرات افغانستان
فرماندهانان مرزبانی تایباد و هرات افغانستان امروز سه شنبه در شهرستان تایباد با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تایباد، نشست فرماندهان مرزبانی تایباد و هرات افغانستان با هدف افزایش تعاملات مرزی در زمینه های مختلف عصر سه شنبه در شهر مرزی تایباد واقع در شرق خراسان رضوی برگزار شد.

فرمانده هنگ مرزی تایباد در این دیدار گفت: دولت افغانستان در مورد مصوبات نشست دور پیش نهایت همکاری را داشت بطوری که در امور مورد توافق پیشرفتهای خوبی صورت گرفت و باعث برقراری امنیت پایدار در مرزهای مشترک دو کشور شد.

سرهنگ کاظم صمدی افزود: هم اکنون مرزهای شرقی ایران از امنترین حوزه ها در منطقه محسوب می شوند. در این میان مرز دوغارون تایباد واقع در شرق خراسان رضوی به عنوان تنها معبر ورود و خروج اتباع افغانستان از این سمت جایگاه ویژه ای دارد.

مرزبان درجه یک جمهوری اسلامی افغانستان در هرات نیز در این نشست گفت: با توجه به تحرکات، نقشه های شوم دشمنان و استکبار جهانی در برخی از کشورهای همسایه و منطقه ضرورت دارد سطح تعاملات نیروهای مسلح دو کشور افزایش یابد تا توان موجود به بهترین نحوه مورد بهره برداری قرار گیرد.

سرهنگ گلبدین الگوزی افزود: در این زمینه توانسته ایم تجارب بسیار خوبی از سوی دولت و نیروهای مسلح ایران به ویژه مرزبانی جمهوری اسلامی ایران کسب کنیم.

وی بیان کرد: هم اینک همکاری و تعامل خوبی در تمامی حوزه های مختلف در سطحی بسیار بالا بین نیروهای مرزبانی ایران و افغانستان برقرار است و این مهم در طول مرز به وضوح دیده می شود.

همچنین در این نشست تفاهمنامه هایی در حوزه های امنیتی و اقتصادی دو کشور به امضای طرفین رسید.

گفتنی است که خراسان رضوی 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد که 90 کیلومتر آن در شهرستان تایباد واقع است. مرکز شهرستان مرزی تایباد در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

 

نظر شما