بررسی طرح بازآفرینی شهری آذربایجان غربی با حضور معاون وزیر و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری کشور

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۳۵۰۷۸
بررسی طرح بازآفرینی شهری آذربایجان غربی با حضور معاون وزیر و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری کشور
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: اجرای پروژه های عمرانی فاخر ، شاخص و تاثیرگذار در محلات فرسوده و ناکارآمد در دستور کار ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان قرار گرفت.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، پیمان آرامون در جلسه مشترک با معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور برگزار شد گفت: با بازنگری در پروژه های عمرانی تعریف شده  در محلات فرسوده شهری استان اجرای پروژه های شاخصی که در بهسازی شرایط اقتصادی و اجتماعی این بافت ها دارند در دستور کار قرار گرفت.

پیمان آرامون افزود: با تجمیع اعتبارات که از این اقدام حاصل شد کارهای ماندگار و موثری در حال شکل گیری است. که از آن جمله می توان به پروژه احداث یادمان شمس تبریزی در خوی اشاره کرد.

وی همچنین حذف برخی از موازی کاری ها در اجرای طرح های خدماتی در این محلات را از دیگر اقدامات انجام شده در استان برشمرد و گفت: با احصاء نیازمندی ها در هریک از محلات پروژههای مورد نیاز تعریف و دستگاه اجرایی متولی نیز مشخص شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در ادامه ، ساماندهی اراضی پادگان ارتش در مرکز شهر و تکمیل  اجرای پروژه میدان امام ارومیه را جزو پروژه های مهم عنوان کرد و افزود:تکمیل این طرح ها در ارتقاء شاخص های عمران شهر و بهبود و ساماندهی شاخص های اجتماعی  و مقاوم سازی بافت مرکزی و فرسوده شهر تاثیر مستقیم دارند که برای به سرانجام رساندن آن شرکت بازآفرینی شهری کشور بیش از گذشته ورود کرده و در تامین منابع اعتباری مورد نیاز کمک کند.

پژمان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور نیز در این جلسه گفت : 140 هزار هکتار با 6 میلیون واحد مسکونی در کشور جزو بافت فرسوده شهری شناسایی شده است .

وی افزود: ارایه خدمت به 20 میلیون جمعیت ساکن در این محلات نیازمند همراهی و مشارکت تمامی دستگاههای مسؤول است.

وی با اشاره به خسارتهای ناشی از سیلاب های اخیر افزود: نوسازی و بهسازی محلات فرسوده و ناکارآمد در شهرها در حوادث طبیعی از وقوع تلفات و خسارتهای سنگین پیشگیری می شود.

مبارک قدم مدیرکل راه وشهرسازی  استان و حضرت پور شهردار ارومیه نیز در ادامه این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت اجرای طرح بازآفرینی شهری در استان و شهر ارومیه ارایه دادند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز