معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری:

بیش از هزار سمن در استان مرکزی فعال است / سمن‌های فعال مورد حمایت قرار خواهند گرفت

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۱۲:۳۰:۲۲
کد خبر: ۸۳۵۲۸۵
بیش از هزار سمن در استان مرکزی فعال است / سمن‌های فعال مورد حمایت قرار خواهند گرفت
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی از غربالگری سمن‌ها از بعد فعالیت یا عدم فعالیت خبر داد.

به گزارش برنا از اراک ،  بهروز اکرمی در جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های استان بیان کرد: بیش از هزار سمن در استان مرکزی فعال است و با پدیده غیرفعال بودن برخی از سمن‌های استان مواجه هستیم.

وی با اشاره به تصمیم این شورا مبنی بر غربالگری سمن‌ها در استان مرکزی گفت: یک فرصت سه ماهه به دستگاه‌های اجرایی صادرکننده مجوز فعالیت سمن‌ها داده می‌شود تا وضعیت حال حاضر تمامی سمن‌های دارای مجوز را در خصوص فعال بودن و غیرفعال بودن مشخص کنند.

اکرمی افزود: سمن‌های غیرفعال باید ظرف مدت یک ماه فعالیت خود را آغاز کنند درغیر این صورت لغو مجوز خواهند شد و این لغو مجوز اعلام عمومی می‌شود تا مردم، نهادها و ادارات مطلع باشند.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی سمن‌های استان مرکزی با جدیت دنبال می‌شود، گفت: سمن‌های فعال مورد حمایت قرار خواهند گرفت و این فرصت نیز به سمن‌های غیرفعال داده می‌شود تا مجدد فعال شوند و اگر مایل به فعالیت نیستند فرصت از سایرین گرفته نشود.

معاون استاندار اضافه کرد: مقرر شد که نظارت‌های لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی ذیربط و تخصصی بر عملکرد سمن‌ها صورت گیرد.

اکرمی با اشاره به اینکه برخی از سمن‌ها در نوروز و بدنبوقوع سیلاب تلاش‌های بسیاری داشتند که جای قدردانی دارد، تصریح کرد: سمن‌ها کار داوطلبانه در راستای منافع مردم انجام می‌دهند و وظیفه دولت بسترسازی و فراهم کردن محیط فعالیت آنهاست. در این راستا حمایت‌های کاملی را از این مجموعه‌ها و فعالیت‌های قانونی آنها خواهیم داشت و امید است سمن‌های فعال، فعالتر و سمن‌های غیرفعال، فعال شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز