مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان خبرداد:

فعالیت بیش از ۶۴ هزار ورزشکار سازمان یافته در کردستان/حضور ۴۷ تیم کردستانی در لیگ های کشوری

۱۳۹۸/۰۱/۳۱ - ۱۱:۵۴:۱۸
کد خبر: ۸۳۶۱۲۳
فعالیت بیش از ۶۴ هزار ورزشکار سازمان یافته در کردستان/حضور ۴۷ تیم کردستانی در لیگ های کشوری
مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان گفت: 64 هزار و 202 ورزشکار سازمان یافته در کردستان مشغول به فعالیت است و 47 تیم نیز به نام کردستان در لیگ های کشوری حضور دارند.

حامد جولایی در گفت و گو با خبرگزاری برنا در کردستان با بیان اینکه 364 هیات فعال در استان کردستان مشغول به فعالیت است، گفت: 64 هزار و 202 ورزشکار سازمان یافته در هیات های ورزشی استان مشغول به فعالیت هستند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان با اشاره به اینکه در سال گذشته 47 تیم کردستانی در لیگ های کشوری حضور یافتند، عنوان کرد: ورزشکاران استان 237 بار در مسابقات قهرمانی کشور و منطقه ای شرکت کردند.

وی افزود: استان کردستان در سال گذشته 58 بار میزبان مسابقات کشوری و منطقه ای بوده و 666 مدال توسط ورزشکاران این استان کسب شده است.

جولایی گفت: در سال گذشته 345 ورزشکار کردستانی به اردو های تیم ملی دعوت شدند که در پایان 82 نفر از آنها یعنی 40 نفر از بانوان و 42 نفر از آقایان به عنوان برگزیده همراه با تیم ملی کشرمام در مسابقات حضور پیدا کردند.

وی افزود: تیم دراگون بت کردستان نیز به عنوان نماینده کشورمان در رقابت های بین المللی گرجستان توانست مقام نخست را کسب کند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان در مورد حضور ورزشکاران کردستان در مسابقات بین المللی، آسیایی، جهانی و تونمنت ها گفت: ورزشکاران کردستانی در سال 97 در 73 رویداد بین المللی شرکت کردند و توانستند یک مدال نقره و برنز مسابقات جهانی را بدست آوردند.

وی افزود: سه مدال طلا، یک نقره و سه مدال برنز مسابقات آسیایی، شش طلا، پنج نقره و شش برنز مسابقات بین المللی نیز توسط ورزشکاران کردستان در سال گذشته کسب شد.

 جولایی گفت: در سال جاری نیز با توجه به انعقاد تفاهم نامه با هیات های ورزشی و تخصیص اعتبار سالانه هیات ها در ابتدا سال به دنبال افزایش کمی و کیفی ورزش استان توسط آنها هستیم.

وی اظهار داشت: اولویت اصلی کردستان سرمایه گذاری روی استعداد های جوان و آماده سازی آنها برای المپیک 2024 است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز