امام جمعه قزوین:

قدرت اقتصادی و نظامی آمریکا در حال افول است

۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ۱۶:۱۴:۵۳
کد خبر: ۸۳۶۳۰۰
قدرت اقتصادی و نظامی آمریکا در حال افول است
آیت الله عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه گفت: قدرت اقتصادی، قدرت نظامی و نیروی انسانی آمریکا در حال افول است و همه شاخص های یک جامعه ماندگار را از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در خطبه های این هفته نماز جمعه که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، با تبریک میلاد منجی عالم بشریت (عج) اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب فرموده اند بساط نظام سلطه و نظام استکباری برچیده و به نابودی کشیده می شود و خداوند بقیه الله الاعظم را برای نجات جهان، برچیده شدن بساط ظلم و گستردن نظام قسط و عدل نگه داشته است.

وی تصریح کرد: کسی که این عقیده را دارد، یقین دارد نظام سلطه، زورگویان عالم و مستکبران جهان در حال افول هستند و همین الان نیز اندیشمندان غربی بر اساس تحلیل های سیاسی به همین نتیجه رسیده اند و در آمریکا کسانی هستند که دوران بازگشت به عقب را برای آمریکا پیش بینی کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: قدرت اقتصادی، قدرت نظامی و نیروی انسانی آمریکا در حال افول است و همه شاخص های یک جامعه ماندگار را از دست داده است و این چیزی است که تحلیل گران داخلی این کشور بیان کرده اند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه اعتقادات دینی ما و تحلیل های عقلی نیز می گوید که اینها آینده ای ندارند، افزود: امام خمینی (ره) نیز فرموده اند انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت (عج) است.

وی ادامه داد: رهبری می فرمایند جوانان در صف اول زمینه سازان ظهور هستند و همه جا از جمله مساجد، دانشگاه ها، مدارس، صنعت، اختراع و تولید می بینیم که حضور با نشاطی دارند و با جرأت و جسارت وارد میدان شده اند و کارهای شایسته انجام داده اند و مردم را دلگرم می کنند.

آیت‌الله عابدینی ابراز کرد: امام رضوان الله علیه در جمله دیگری می فرمایند این قرنی که در آن زندگی می کنیم به خواست خداوند قادر، قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران و حق بر باطل است و آن زمانی که می گفتند نظام به این میزان از شکوفایی در صنعت، اقتصاد و تسلیحات نظامی نرسیده بود و مقاوت اسلامی شروع نشده بود.

خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: زمانی که امام این تحلیل را مطرح کردند، بعثی های عراق با ما در جنگ بودند و مسلمانان عراق نیز از بعثی ها آسیب دیدند و از آن زمان تاکنون مشاهده می کنیم چقدر پیشرفت داشته ایم.

وی اظهار کرد: در دعای شریف ندبه که آرزوی شیعیان در جمله جمله آن آمده است، می خوانیم کجاست آن کسی که می آید و اهل دین را زنده و سربلند می کند، کجاست آن که می آید و شوکت و قدرت پوشالی زورگویان را در هم می شکند.

امام جمعه قزوین در ادامه ابراز کرد: ما هرجمعه با قرائت جملات شریف دعای ندبه به امام مهدی(عج) اعلام می کنیم که برای زمان ظهور ایشان آماده هستیم. حقیقتا با وجود اینکه قرآن در بین ما قرار دارد اگر ارتباط مستمری با آن نداشته باشیم و مبانی قرآنی در زندگی ما اجرا نشود یعنی قرآن در بین ما مهجور است. امام زمان(عج) هم در بین ما حضور دارد نباید به گونه ای رفتار کنیم که ایشان در بین ما مهجور باشند.

وی با بیان اینکه امام، قرآن ناطق است، ادامه داد: یک منتظر واقعی باید ارتباط مستحکمی با قرآن داشته باشد، اخلاق، عقیده و خواسته امام زمان از ما در آیه آیه قرآن ذکر شده است، یک منتظر ظهور باید خود را با قرآن هماهنگ کند.

آیت‌الله عابدینی گفت: منتظران واقعی تشنه اقامه نماز و تحقق عدالت هستند و مقابل ظلم ظالمان ایستادگی می کنند اگر قابل هدایت باشند آنها را به راه راست هدایت می کند در غیر این صورت با ظلم آنها مبارزه می کند.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: نهج البلاغه کتاب آرمان های امام زمان(عج) است یک منتظر واقعی باید با نهج البلاغه و عدالت خواهی و ظلم ستیزی و حمایت مستضعفان رابطه مستقیم داشته باشد درغیر این صورت نمی توان خود را منتظر واقعی حضرت حجت(عج) که عصاره انبیاء(ع) و ائمه اطهار(ع) است، بدانیم.

وی با بیان اینکه روز میلاد امام زمان(عج) روز سربازان گمنام حضرت حجت نیز نامیده می شود، گفت: عزیزانی که زحمات زیادی متحمل می شوند و پشت صحنه امنیت نظام را پاسداری می کنند، این سربازان بدون نام و نشان درحال خدمت به انقلاب هستند و زمینه امنیت کشور را علی رغم وجود همه دشمنان این مرز و بوم فراهم کرده اند که به همه این عزیزان این روز را تبریک عرض می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: در این ایام 26 سال پیش امریکایی های مدعی آزادی و حقوق بشر، فرقه ای به نام «داوودیان» که مذهبی و مخالف تفکرات سران این کشور بودند و بیش از 80 کودک و زن و مرد در یک پارکینگی تحصن کرده بودند را بدون اطلاع رسانی قبلی به آتش کشیدند و این جماعت را در ساختمان سوزاندند و این ننگ بر هزاران جنایت آنها افزوده شد.

 امام جمعه قزوین ادامه داد: آنهایی که دلباخته فرهنگ و تمدن غرب هستند باید نگاهی هم به این جنایت ها داشته باشند. فرهنگ و تمدن غرب را باید در جنایات آنها در لبنان و غزه و یمن و سوریه و افغانستان و عراق و سوریه و پاکستان مشاهده و مطالعه کرد.

وی ابراز کرد: پیش از پیروزی انقلاب و پس از انقلاب و دوران هشت ساله دفاع مقدس نمونه های بارزی از جنایات امریکایی علیه کشورمان را شاهد بودیم، کشتاری که با وبا و طاعون علیه مردم ایران در طول تاریخ به راه انداخته اند نمونه هایی از همه جنایات این کشور است.

آیت الله عابدینی بیان کرد: سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی در این ایامی که شاهد وقوع سیل در استان های مختلف بودیم به خوبی از عهده کمک رسانی به مردم سیل زده برآمدند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس، اظهار کرد: مردم خواب بودند و در این شرایط آمریکایی ها آمدند و پیچیده ترین عملیات نظامی را تدارک دیدند و یقین داشتند که به تمام اهدافشان می رسند.

امام جمعه قزوین افزود: همین که نیروهای نظامی آمریکا در منطقه طبس پا گذاشتند، خدای متعال طوفان شن را مأموریت داد و هواپیماها و بالگردهای آمریکایی با یکدیگر برخورد کردند و از بین رفتند و این بسیار عجیب بود و آنها شعله های جهنمی که در قیامت نصیبشان خواهد شد، در طبس نیز مشاهده کردند و نباید این لطف الهی را فراموش کنیم.

وی بیان کرد: خداوند می فرماید نعمت خدا را نسبت به خودتان فراموش نکنید و می فرماید آن زمانی که لشکریان دشمن به سراغ شما آمدند، ما باد و لشکریانی که به اندازه باد قابل رؤیت نیستند فرستادیم و بساط آنها را برچیدیم و این مهم را در واقعه طبس دیدیم.

آیت الله عابدینی به فرمایشات اخیر رهبری نیز اشاره کرد و یادآور شد: رهبری فرمودند امت اسلامی بر سر دوراهی عمل به قرآن و دین و یا کرنش در مقابل مستکبران قرار دارند و دنیا این گونه تعریف شده که یا باید در مقابل مستکبران تعظیم کنیم و یا بایستیم که اگر بخواهیم ایستادگی کنیم باید متدین باشیم.

خطیب جمعه قزوین خاطرنشان کرد: عده ای هستند که ذلت در مقابل مستکبران را می پسندند و قرآن زبان حال آنها را اینگونه می گوید که وقتی به آنها گفته می شود بیایید همراه دین خدا باشید و در مقابل مستکبران ایستادگی کنید، بهانه جویی و مانع تراشی می کنند.

وی عنوان کرد: آنها باور ندارند که خدا می فرماید ما بساط آنها را بر می چینیم و به خاطر همین در مقابل مستکبران جهان ذلت نشان می دهند.

 

نظر شما
پرونده ویژه