خسارت ۸۰ میلیارد تومان بارندگی‌های اخیر به راه‌های شهرستان پاوه

۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ۰۸:۵۹:۱۸
کد خبر: ۸۳۶۷۶۰
خسارت ۸۰ میلیارد تومان بارندگی‌های اخیر به راه‌های شهرستان پاوه

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ابراهیم شهریاری رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پاوه گفت: بارندگی‌های اخیر 80 میلیارد تومان به راه‌های ارتباطی  شهرستان پاوه و اورمانات خسارت وارد کرد.

او به هنگام بازگشایی راه ارتباطی مرزی پاوه به جوانرود، ثلاث‌باباجانی افزود: یک‌هزار و 400میلی‌متر بارندگی که طی 40 سال گذشته بی‌سابقه بوده 80 میلیارد تومان خسارت به ابنیه فنی، روکش آسفالت، پل‌ها و شانه جاده‌های شهرستان پاوه خسارت وارد کرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پاوه گفت: در طول بارندگی‌ها در هشت نقطه شهرستان رانش داشتیم  و در مجموع یک میلیون و 200 هزار متر مکعب خاک و سنگ‌ریزه‌های ناشی از رانش را در این مناطق پاکسازی کردیم.

ایده‌پور فرماندار پاوه هم که به همراه بخشدار باینگان در روستای «سیمان» حضور داشت، نیز گفت: این شهرستان امسال یکی از پربارش‌ترین سال‌های خود را در 40 سال گذشته تجربه کرد.

او افزود: در شهرستان پاوه 600 کیلیومتر راه ارتباطی اصلی، فرعی، روستایی و مرزی داریم و با توجه به کوهستانی و صعب‌العبور بودن منطقه، نگهداری این میزان جاده بسیار دشوار و هزینه بر است.

فرماندار پاوه گفت: به تبع همین کوهستانی بودن با هر بارندگی شاهد رانش زمین و ریزش کوه در شهرستان و به ویژه راههای ارتباطی هستیم.

ایده‌پور ادامه داد: در طول 12 روز اخیر همین نقطه (جاده سنتو در بخش باینگان) به دلیل رانش زمین و ریزش کوه مسدود شده بود که با تلاش راهداران برای چهارمین بار امروز بازگشایی شد.

او با اشاره به اینکه با تلاش شبانه‌روزی عوامل راهداری هم اکنون تمامی راه‌های ارتباطی شهرستان باز و تردد در آنها جریان دارد، افزود: تنها راه ارتباطی مسدود در شهرستان همین راه ارتباطی و مرزی سیمان به دروله بود، که امروز بازگشایی شد.

فرماندار شهرستان پاوه با اشاره به حجم بسیار بالای راههای ارتباطی شهرستان و کوهستانی و صعب‌العبور بودن این راه‌ها خواستار توجه مضاعف و ویژه مسئولان راهداری استان و کشور به این شهرستان شد.

ایده‌چور افزود: شهرستان پاوه با بیش از 62 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

 

نظر شما