استاندار لرستان:

لرستان هنوز نیازمند کمک است/ شورا و شهرداری تهران کمک‌های ارزنده‌ای به لرستان داشته‌اند/خوشبختانه در سیل اخیرخسارت جانی نداشتیم

۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ۱۳:۲۸:۲۹
کد خبر: ۸۳۷۰۱۳
لرستان هنوز نیازمند کمک است/ شورا و شهرداری تهران کمک‌های ارزنده‌ای به لرستان داشته‌اند/خوشبختانه در سیل اخیرخسارت جانی نداشتیم
سید موسی خادمی گفت: شهرداری و شورای شهر تهران از همان روزهای ابتدایی سیل به فکر مردم استان بودند و حضور آنان را در کنار خود حس کردیم.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ خادمی ظهر روز دوشنبه در جلسه با اعضای شورای شهر تهران با تقدیر از امدادرسانی شورای شهر و شهردانی تهران به مناطق سیل‌زده استان ،اظهار کرد: شهرداری و شورای شهر تهران از همان روزهای ابتدایی سیل به فکر مردم استان بودند و حضور آنان را در کنار خود حس کردیم.

او با بیان اینکه آنها از معدود دستگاه‌هایی بودند که به لرستان آمدند، افزود: امیدواریم در تداوم سازندگی‌ها لرستان نیز به کمک مابقی استان‌ها بیاید و قدردان زحمات همه به خصوص شهرداری و شورای شهر تهران هستیم.

خادمی با اشاره به اینکه با اتفاقی که در لرستان افتاد فاجعه مالی و اقتصادی در این استان رقم خورد، تصریح کرد:  خوشبختانه خسارت جانی نداشتیم اما با توجه به آمار، دبی آب رودخانه در جریان سیل اخیر طی ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده و تابحال این مقدار را نداشته‌ایم.

او عنوان کرد: قاعدتا با تمهیداتی که اندیشیده شده بود نمی‌توانستیم به طور کامل از وارد آمدن این خسارات جلوگیری کنیم و در مقابل این وضعیت بایستیم.

خادمی خاطر نشان کرد: شهر به رودخانه تبدیل شده بود و حجم بالایی از خسارت و آسیب را به تاسیسات، راه‌ها و زیرساخت‌ها داشتیم.

او ادامه داد: نکته شیرین و مقابل این سیل حضور تمام ایران و امدادرسانی به مردم حادثه‌دیده بود و باعث شد احساس کنند که تنها نیستند.

 خادمی یادآورشد: خوشبختانه از تمامی نهادها، گروه‌ها و مردم هر چه در توان داشتند کمک کردند.

او  سخت‌ترین کار را پاک‌سازی معابر و خانه‌ها دانست و خاطر نشان کرد: شبکه‌های هدایت آب‌های سطحی مسدود شده بود و خارج کردن این حجم گل و لای مشکل بود که کمک‌های فنی، تاسیساتی و همچنین اقدامات شهرداری تهران در پیشبرد روند کار نقش بسزایی داشت.

خادمی با بیان اینکه تاکنون شورا و شهرداری تهران کمک‌های ارزنده‌ای به لرستان داشته‌اند،  عنوان  کرد: اگر این امدادرسانی‌ها تداوم داشته باشند لطف بزرگی به مردم می‌شود هر چند که تا کنون نیز خیلی خوب کار کرده‌اند و قدردان زحمات هستیم.

او با تاکید بر اینکه لرستان هنوز نیازمند کمک است،  یادآورشد: نیاز به این امدادها در بخش زیرساخت‌ها، ماشین‌آلات، منازل و اسباب و اثاثیه خانه به طور کامل حس می‌شود.

خادمی گفت: بین استان‌های معین تقسیم کار شده و هر استان بازسازی یک منطقه سیل‌زده لرستان را برعهده گرفته است که شهرداری تهران نیز می‌تواند با این مدل کار کند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز