افتتاح رسمی فن ‌بازار منطقه‌ای آذربایجان‌غربی

۱۳۹۸/۰۲/۰۴ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۳۷۵۲۱
فن ‌بازار منطقه‌ای آذربایجان‌غربی بطور رسمی افتتاح شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، با حضور رییس مرکز فن‌بازار ایران، رییس پارک علم و فناوری استان و جمعی از فعالان عرصه فناوری ، دفتر فن‌بازار منطقه‌ای آذربایجان‌غربی بطور رسمی آغاز بکار کرد.

اکبر قنبرپور رییس مرکز فن بازار ایران در مراسم آغاز رسمی فن‌بازار منطقه‌ای استان، با اشاره به فعالیت حدود ۲۰ هزار شرکت خرد و کوچک در حوزه فناوری در سطح کشور گفت: سامانه فن‌بازار با هدف تسهیل شرایط عرضه و فروش محصولات فناوری و حوزه کسب‌وکار ایجاد شده و می‌تواند شرکت‌های کارآفرینی را برای ورود به این حوزه ترغیب کند.

وی خاطر نشان کرد: برای حمایت از بخش فناوری کشور، بیش از ۳هزار میلیارد تومان اختصاص یافته که در مرحله نخست ۷۰میلیارد تومان از محل صندوق نوآوری و شکوفایی اختصا یافته و پس از اتمام ذخیره صندوق، نسبت به شارژ آن اقدام خواهدشد ضمن اینکه این تسهیلات در بخش‌های بازاریابی، انتقال فناوری و تجاری کردن محصول و جذب سرمایه‌گذار ارائه خواهدشد.

قنبرپور همچنین اظهار کرد: سایت سامانه فن‌بازار منطقه‌ای استان به عنوان زیرساخت اطلاعاتی راه‌اندازی شده است.

حسن حیدری رییس پارک علم و فناوری استان هم با اشاره به اینکه استان آذربایجان‌غربی سال گذشته به عنوان استان پایلوت اجرای فن‌بازار در منطقه انتخاب شد گفت: فن بازار منطقه‌ای نیاز اساسی شرکت های دانش‌بنیان است چراکه شرکت‌های فناورانه در بحث بازاریابی دچار مشکل هستند و این سامانه برای ایجاد ارتباط بین کارآفرینان و سرمایه‌گذاران می‌تواند مفید و ایفای نقش کند.

وی ادامه داد: بازاریابی محصولات فناورانه شرکت های موجود در پارک، و جذب سرمایه‌گذار، انتقال فناوری و رفع نیازهای فناوری صنایع ، توسعه شبکه فن بازار و گسترش ارتباطات با کشور های همسایه اهداف مهم فن‌بازار منطقه ای استان است و انتظار داریم شرکت‌ها، کارآفرینان و دستگاه‌های اجرایی استان نیازهای خود را دراین سامانه ثبت تا از این طریق کالاهای تولیدی شرکت های دانش‌بنیان به‌فروش برسد.

وی اضافه کرد: فن ‌بازار در ۲ بخش بازار فیزیکی و بازار مجازی فعالیت می کند و پارک علم و فناوری این استان در نخستین گام بخش مجازی را راه اندازی کرده بود و امروز نیز با افتتاح رسمی دفتر آن واقع در محل پارک علم و فناوری استان امکان مراجعه عرضه‌کنندگان، خریداران و سرمایه‌گذاران به فن‌بازار منطقه‌ای استان فراهم خواهدشد

نظر شما