مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان؛

مردم استان مرکزی رتبه سوم کمک به مناطق سیل زده را از آن خود کردند

۱۳۹۸/۰۲/۰۴ - ۱۰:۲۵:۳۱
کد خبر: ۸۳۷۷۹۳
مردم استان مرکزی رتبه سوم کمک به مناطق سیل زده را از آن خود کردند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: این استان رتبه سوم جمع آوری کمک های مردمی را برای حمایت از مناطق سیل زده را در سطح کشور به خود اختصاص داد.

به گزارش برنا از اراک ، دکتر  محمد محمدی  افزود: این استان با جمع آوری بیش از 10 میلیارد ریال کمک های نقدی مردمی، این رتبه را در سطح کشور به دست آورده است.

وی ادامه داد: 43 میلیارد ریال کمک غیر نقدی مردمی توسط جمعیت هلال احمر استان مرکزی جمع آوری و تفکیک و در قالب 54 محموله به مناطق سیل زده استان های لرستان و خوزستان ارسال شد.

دکتر محمدی با یاد آوری پایان جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی مردم به مناطق سیل زده ادامه داد: با توجه به استقبال مردم استان مرکزی و فعالیت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان پیش بینی می شود جمع آوری این کمک ها تا 2 هفته آینده ادامه یابد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی یاد آور شد: سه هزار و 500 دستگاه چادر و چهار هزار تخته پتو علاوه بر جمع آوری این کمک ها با وقوع سیل در استان های غربی کشور توسط جمعیت هلال احمر این استان به لرستان و 2 هزار دستگاه چادر به استان خوزستان ارسال شده است.

دکتر محمدی ادامه داد: 80 نفر در قالب تیم متخصص عملیات امدادی و 10 نفر تیم درمان اضطراری جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز به همراه 600 میلیون ریال تجهیزات و دارو در روزهای نخست وقوع سیل در استان های غربی کشور به استان لرستان اعزام و به درمان مردم این مناطق پرداختند.

وی افزود: 40 نفر داوطلب جهادی از کانون طلاب استان مرکزی به منظور ارایه فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و 40 نفر امدادگر حمایت روانی در این مدت توسط جمعیت هلال احمر استان مرکزی به مناطق سیل زده استان های لرستان و خوزستان اعزام شده اند. 

 

نظر شما