انفجار کوره ذوب کارخانه فولاد در یزد

۱۳۹۸/۰۲/۰۴ - ۱۲:۵۴:۵۱
کد خبر: ۸۳۷۸۲۲
انفجار کوره ذوب کارخانه فولاد در یزد
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد با بیان این‌که متأسفانه کارفرمایان شهرک صنعتی یزد در ارائه آموزش‌های لازم به کارگران و تجهیز ایمنی محیط کوتاهی می‌کنند، افزود: رعایت نشدن نکات ایمنی کوره ذوب کارخانه فولاد یزد را منفجر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ «سیدعباس میرشمسی» با اشاره به سوراخ شدن کوره ذوب شرکت فولاد شمس آریا یزد،  گفت: در این کوره‌ها که ضایعات فلز را برای تبدیل به شمش آب می‌کنند احتمال انفجار و حریق بسیار زیاد است.

وی، زمان بروز این حادثه را بامداد روز گذشته دوم اردیبهشت ماه اعلام کرد و افزود: خوشبختانه در این حادثه هیچ کس صدمه ندیده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد، عمده ترین دلیل بروز این گونه حوادث در شهرک صنعتی یزد را نبود تجهیزات ایمنی عنوان کرد و گفت: سازمان آتش نشانی چندین بار متوالی به کارفرمایان تذکرات لازم داده است اما متأسفانه کارفرمایان در ارائه آموزش‌های لازم به کارگران و تجهیز ایمنی محیط کوتاهی می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که آتش نشانی یزد هیچ مسئولیتی در قبال پوشش دهی حوادث شهرک صنعتی ندارد، خاطرنشان کرد: به دلیل عدم برخورداری این شهرک از تجهیزات ایمنی، سازمان آتش نشانی یزد طبق قرارداد خود با این شهرک با دو خودروی آتش نشانی خریداری شده از سوی شرکت‌ها، حوادث این منطقه را پوشش می‌دهد.

 

نظر شما