کرمانشاه ۵۴۰ هزار جوان دارد/ تنها ۲۵ درصد جمعیت استان کرمانشاه جوان است!

۱۳۹۸/۰۲/۰۴ - ۱۵:۲۸:۵۰
کد خبر: ۸۳۸۰۸۸
کرمانشاه ۵۴۰ هزار جوان دارد/  تنها ۲۵ درصد جمعیت استان کرمانشاه جوان است!
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه: جمعیت جوانان استان کرمانشاه حدود 540 هزار نفر معادل 25 درصد جمعیت استان است. جوانان نیروی محرک و شاخص هر جامعه محسوب می‌شوند، مسئولان وظیفه خطیری دارند که از ظرفیت جوانان برای پیشرفت و توسعه استان استفاده کنند.
به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، علیرضا  گودرزی در جشنواره استانی امید و نشاط گفت:  یک میلیارد و 700 میلیون جوان در سطح دنیا وجود دارد، جوانان سرمایه‌های عظیمی برای هر کشور هستند. جوانان نیروی محرک و شاخص هر جامعه محسوب می‌شوند، از آنجایی که کرمانشاه استانی با پتانسیل بالا در این حوزه است، لذا مسئولان وظیفه خطیری دارند که از ظرفیت جوانان برای پیشرفت و توسعه استان استفاده کنند. جمعیت جوانان استان کرمانشاه حدود 540 هزار نفر معادل 25 درصد جمعیت استان است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گفت: در حال حاضر حدود 483 سمن در استان داریم که هرچند از این تعداد حدود 70 سمن بصورت تخصصی مربوط به حوزه جوانان هستند، اما مدیران قریب به 90 درصد تمام سمن های ما را جوانانی تشکیل می‌دهند که با علاقه و بدون چشمداشتی فعالیت می‌کنند. اگر هرکدام از 483 سمن استان در طول سال به پنج مشکل استان ورود کنند و برای حل آن گام بردارند، بسیاری از مشکلات رفع و شاهد توسعه استان خواهیم بود.

گودرزی در پایان گفت: سال گذشته شاهد رشد 2.7 درصدی ازدواج و کاهش 10.8 درصدی طلاق دراستان بودیم که این آمار حاکی از آن است که قدم‌های خوبی برای رفع مشکلات این دو حوزه با کمک سمن‌ها برداشته شده است. برای احداث 80 زمین ورزشی در روستاهای بالای 700 نفر جمعیت و احداث 13 زمین ورزشی در شهر کرمانشاه در تلاش هستیم که با احداث این فضاها توسعه زیرساخت‌های ورزشی به منظور سوق یافتن جوانان به سمت ورزش و دوری از آسیب‌های اجتماعی را خواهیم داشت.

 

 

نظر شما