‍ مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری لرستان:

وارد دوره ترسالی نشده‌ایم / سیلاب اخیر ۳ متر رسوب داشت/ تخریب قسمت اعظمی از تأسیسات آب‌سنجی استان درسیل

۱۳۹۸/۰۲/۰۴ - ۱۶:۰۳:۱۵
کد خبر: ۸۳۸۱۱۰
وارد دوره ترسالی نشده‌ایم / سیلاب اخیر ۳ متر رسوب داشت/ تخریب قسمت اعظمی از تأسیسات آب‌سنجی استان درسیل
علی سیف گفت: وارد دوره ترسالی نشده‌ایم و همچنان در اقلیم خشک قرار داریم.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛  سیف امروز در جلسه تخصصی ارائه راهکارهای احیا و بازسازی مزارع، باغات و واحدهای تولیدی خسارت‌دیده از سیلاب استان ،اظهار کرد: طی سیل اخیر قسمت اعظمی از تأسیسات آب‌سنجی استان تخریب شد و این فاجعه صرفاً سیلاب نبود چراکه سیل به تنهایی این همه خسارت را وارد نمی‌کند.

او با بیان اینکه سیل اخیر ویسکوزیته بالایی داشت و یک جریان گلی اتفاق افتاد، افزود: حرکات توده‌ای جزء خطرناک‌ترین عوامل مخرب عرصه‌های طبیعی هستند و چگالی این سیل خیلی بالا بود.

سیف  تصریح  کرد: طبق مطالعاتی که داشتیم این سیلاب 3 متر رسوب داشت و ساختمان‌های سه طبقه را تخریب و واژگون کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری لرستان خاطرنشان کرد: 30 درصد اماکن شهر پلدختر، بخش عمده معمولان و تمام روستای چم‌مهر مملو از رسوب شد و وقوع حوادث مشابه در سال‌های آینده نیز دور از انتظار نیست.

او با بیان اینکه وارد دوره ترسالی نشده‌ایم و همچنان در اقلیم خشک قرار داریم، یادآورشد: این بارش‌ها ناشی از پریود‌های ترسالی بین دوره‌های خشکسالی است که اتفاق می‌افتند و متأسفانه خطرناک هستند.

سیف عنوان کرد: بین سال‌های 86 تا 96 یک دوره 10 ساله خشکسالی را داشتیم که در جریان آن 60 تا 70 درصد جنگل‌ها از بین رفتند و یا در حال تخریبند. همچنین این موضوع با برنامه‌ریزی‌های غلط باعث شد که یک بارش هزار میلی‌متری این فاجعه را بیافریند.

او ادامه داد:  قطعاً با توجه به اینکه قسمت عمده زیرساخت‌ها تخریب شده‌اند در دوره‌های بعدی با بارش 800 میلی‌متری هم این دست اتفاق‌ها رخ خواهد داد.

سیف خاطر نشان کرد: در جریان این حادثه بخش اعظمی از اراضی در بستر رودخانه قرار گرفتند و نباید آنها را دوباره بازگرداند چراکه احتمال پیش آمدن این اتفاقات وجود دارد.

اوبا تأکید بر اینکه امکانات این اراضی باید در نقاط دیگری ایجاد شوند، گفت: همچنین تسهیلات باید به جای دیگری که مشخص می‌شود سوق داده شوند.

سیف  اولویت اول کاری دولت را حل مشکل سکونت، راه‌های ارتباطی و مسیرهای بین مزارع دانست و تاکید کرد: مشکلات را طبقه‌بندی کردیم و گزارش خسارات مستندسازی شده که امیدواریم اتفاقات خوبی در این رابطه بیفتد.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز