بازسازی شهرها و روستاهای سیل زده در دستور کار است/ ۱۰۰ هزار خانه مسکونی در سیل تخریب شد

۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۰۸:۴۷:۱۵
کد خبر: ۸۳۸۲۳۲
بازسازی شهرها و روستاهای سیل زده در دستور کار است/ ۱۰۰ هزار خانه مسکونی در سیل تخریب شد
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: 100 هزار واحد از منازل توسط سیل تخریب شد که از این بین 67 هزار از این منازل نیازمند بازسازی کامل است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهدی جمالی نژاد در سالن شهدای دولت استانداری البرز گفت: استاندار البرز در بحران اخیر بسیار کمک حال بودند و قدردان این زحمات هستیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در ادامه ضمن اشاره به اقدامات انجام شد در بحران های اخیر بیان کرد: سیل اخیر و مشکلات پس از آن بی نظیر بود و 24 استان کشور درگیر این مسئله شدند.

این مقام مسؤول به تبیین اقدامات انجام شده برای مردم سیل زده اشاره کرد و افزود: هنوز هم نیازمند یاری مدیران و مردم هستیم و خواستاریم که در مرحله بازسازی ما را تنها نگذارنند.

 جمالی نژاد با اشاره به اینکه چهار کمیته برای بهبود شرایط بحران تشکیل شد گفت: موضوع بازتوانی در شهر ها و روستاهای آسیب در دستور کار است.

وی از تشکیل یک قرارگاه برای رسیدگی به مشکلات بحران سیل خبر داد و اظهار کرد: این قرارگاه ها در کنار تشکیل کارگروه ها فعالیت خواهند کرد تا مدیریت پروژه به صورت منسجم اقدام شود.

معاون وزیر به آسیب دیدن 200 شهر از کشور در سیل اخیر اشاره کرد و ادامه داد: در کنار هر قرارگاه یک کمیته نیز فعال خواهد شد با حضور استاندار و معاون عمرانی استان همراه است و در نهایت این قرارگاه ها برای امدادرسانی به مناطق آسیب دیده بسیج هستند.

جمالی نژاد به آسیب دیدن 100 هزار واحد از منازل توسط سیل خبر داد و بیان کرد: 67 هزار از این منازل نیازمند بازسازی کامل است. خواستار این هستیم که از موازی کاری ها جلوگیری شود و حرکات جزیره ای بپرهیزیم.

وی با بیان اینکه خیرین و کمک های مردمی ساماندهی شوند اظهار کرد: امیدواریم در جلسات آتی گزارشات تکمیل و بازسازی این منازل را ارائه کنیم.

نظر شما