مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خبرداد؛

طرح جامع کلانشهر اراک روی میز شورایعالی شهرسازی کشور

۱۳۹۸/۰۲/۰۸ - ۱۰:۴۳:۲۲
کد خبر: ۸۳۹۲۸۶
طرح جامع کلانشهر اراک روی میز شورایعالی شهرسازی کشور
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از ارسال طرح جامع کلانشهر اراک پس از سالها بلاتکلیفی، جهت طرح در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش برنا از اراک ،  احمدمرزبان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عقد قرارداد این طرح در 16 خردادماه 91 توسط این اداره کل انجام شد و پس از بارها بررسی در جلسات گروه‌های کارشناسی و کارگروه‌های مربوطه، سرانجام در 25 اسفند 97 در شورای توسعه و برنامه ریزی استان مطرح شد و به تصویب رسید.

وی افزود: از آنجاکه روال تصویب این طرح بسیار طولانی تر از حد معمول شده بود و حجم مطالعات و نقشه های آن به بیش از هزار صفحه می‌رسد، لذا جمع بندی نهایی اسناد و مدارک مربوطه و هماهنگ کردن آنها با تغییرات جمعیتی و ... خود به یکی از چالش‌های اصلی طرح تبدیل شده بود که با پیگیری شبانه روزی در اداره کل و برگزاری بیش از شش جلسه با سایر دستگاهای مرتبط پس از اخذ مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه  و بیش از 15 جلسه هم اندیشی و هماهنگی و تکمیلی در اداره کل، آماده ارسال به وزارت متبوع شد.

مدیرکل راه و شهرسازی اضافه کرد: با توجه به قول مساعدی که این اداره کل در حضور مسئولین استان و شهروندان مبنی بر تعیین تکلیف موضوع تا پایان اردیبهشت ماه داده است، بزودی با تصویب این طرح که در آن نحوه استفاده از اراضی و منطقه بندی مربوط به حوزه های مسکونی، صنعتی، بازرگانی، اداری، کشاورزی، تاسیسات و تجهیزات و تسهیلات شهری و نیازمندی‌های عمومی شهری خطوط کلی ارتباطی و ... و سطح لازم برای ایجاد تاسیسات و تجهیزات و تسهیلات عمومی مناطق نوسازی، بهسازی و اولویت‌های مربوط به حفظ بنا و نماهای تاریخی و مناظر طبیعی بر اساس شاخص های توسعه پایدار تهیه و تنظیم شده شهر اراک را به فضایی مناسب و در خور نام مرکز استان و در شان شهروندان آن تبدیل کند.

وی ادامه داد: بدیهی است تصویب طرح جامع همانگونه که از نام آن پیداست پایان راه نبوده و آغاز راهی در جهت توسعه روز افزون شهری با همکاری و هماهنگی هر چه بیشتر مجموعه مدیریت شهری خواهد بود و این اداره کل در اسرع وقت تهیه طرح تفصیلی را در چارچوب مصوب خود اغاز خواهد کرد، شکی نیست که نتیجه بخش بودن کلیه طرح‌ها در پرتو همکاری بین دستگاه‌های اجرایی و مردم امکانپذیر خواهد شد. 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز