مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی خبر داد:

افزایش دو برابری اعتبارات حوزه جوانان

۱۳۹۸/۰۲/۰۸ - ۱۲:۲۹:۱۸
کد خبر: ۸۳۹۳۴۷
افزایش دو برابری اعتبارات حوزه جوانان
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: افزایش اعتبارات حوزه جوانان نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، فرزاد فتاحی در جمع نفرات برگزیده هفته جوان اظهار کرد: افزایش اعتبارات حوزه جوانان نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده که این موضوع با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، ارزش بیشتری پیدا می‌‌کند.

وی افزود: خوشبختانه از این فرصت به خوبی در استان استفاده شده و سعی کردیم نگاه ویژه ای به حوزه جوانان و سازمان های مردم نهاد داشته باشیم، همین موضوع باعث شد که کار ها به خوبی به سمت جلو حرکت کند.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: ما هنوز فاصله زیادی با هدف نهایی خود در حوزه جوانان داریم و این برنامه ریزی ها و فعالیت هایی که توسط جوانان در هفته جوان برگزار شد که به نحوی آزمایشی برای سال ۹۸ بود.

فتاحی عنوان کرد: باید جوانان به این خود باوری برسند که می‌توانند کار های بزرگی انجام دهند، کار هایی که تکراری نباشد و هم اکنون که هزینه شده و اعتبارات تخصیص یافته ، بازخورد خوبی در استان داشته باشد و روز به روز شاهد حضور جوانان بیشتری در سازمان های مردم نهاد باشیم.

وی ادامه داد: ازدیگر اهداف ما در حوزه جوانان، فعال کردن سازمان های مردم نهاد در شهرستان ها است و باید تعداد سمن ها در شهرستان افزایش یابد.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی تصریح کرد: در سال ۹۷ تمام اعتبارات مربوط جوانان، توسط سمن ها برنامه ریزی و اجرا شد، همچنین هرچه سمن های جوانان فعالیت بیشتری داشته باشند، اعتبارات بیشتری را خواهند گرفت. این رویه در هیئت های ورزشی نیز به همین صورت است که بر اساس داشتن برنامه و فعالیت هایشان بودجه دریافت می‌کنند.

فتاحی اذعان کرد: جامعه باید حضور جوانان را جدی تر بگیرد، همچنین جامعه و اداره کل ورزش باید از نگاه فکری جوانان حداکثر بهره را ببرند.

وی اضافه کرد: هدف اصلی این است که پای در دل جوان بنشینیم و راه حل بسیاری از مشکلات را توسط آن ها پیدا کرده و بتوانیم با کمک یکدیگر مشکلات را حل کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: از دیگر بحث هایی که باید در سال ۹۸ به آن توجه شود، دیدار با سرآمدان جوان و استفاده از فکر و توانایی آن ها است.

فتاحی در خصوص خانه های جوان گفت: از دیگر برنامه های اداره کل ورزش، بحث ایجاد خانه های جوان است، هم اکنون در ۷ شهرستان خانه جوان در حال ساخت بوده و بیش از ۱۰ میلیارد تومان بودجه به آن ها اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: در این راستا باید همه شهرستان ها برای احداث و استفاده از خانه جوان تلاش کنند و زمینه استفاده از خانه های جوان از هم اکنون آغاز شود، همچنین در سال ۹۸ چند خانه جوان دیگر را احداث خواهیم کرد.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی اظهار کرد: باید به بحث گردشگری جوانان به صورت ویژه در مرکز استان و شهرستان ها نگاه شود و در گروه های مختلف برنامه گردشگری وجود داشته باشد تا جوانان بتوانند از امکاناتی که دولت اعم از سد ها، کارخانجات و مجموعه های ورزشی بازدید کنند و در کنار آن برنامه های گردشگری داشته باشند.

فتاحی در پایان گفت: باید اعتبارات را به سمت پویایی جوانان برده و بحث نشاط همه جا در نظر گرفته شود، همچنین در هر برنامه پیوست نشاط و شادابی داشته باشیم.

گفتنی است؛ در این مراسم از خبرنگاران و مدیر خبرگزاری برنا در خراسان رضوی تجلیل به عمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز