نمایشگاه نخستین جشنواره مطبوعات کردی در سنندج گشایش یافت

۱۳۹۸/۰۲/۰۸ - ۱۲:۴۷:۲۷
کد خبر: ۸۳۹۳۶۲
نمایشگاه نخستین جشنواره مطبوعات کردی همزمان با برگزاری جشنواره مطبوعات و رسانه های کردی با حضور مسئولان در سنندج گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ شیروان یاری صبح امروز در آیین افتتاح نمایشگاه مطبوعات کردی کشور که در سنندج برگزار شد، گفت: این نمایشگاه با حضور استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی در مجتمع فجر سنندج دایر شده است.

دبیر نخستین جشنواره رسانه‌های کردی عنوان کرد: این جشنواره و نمایشگاه با محوریت رسانه‌های کردی در سنندج دایر شده است و سایت‌ها و خبرگزاری‌های کُردی، روزنامه، هفته‌نامه‌های محلی، دوهفته‌نامه و ماهنامه‌های کُردی در معرض دید علاقمندان است.

وی با اشاره به اینکه فراخوان این جشنواره از آذرماه آغاز و تا اسفند ماه ۹۷ ادامه داشته است، گفت: ۸۸۹ اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۸۸۴ اثر به دو زبان کردی و فارسی داوری شدند.

یاری افزود: سه داور در بخش کردی و سه داور در بخش فارسی آثار جشنواره را داوری کردند که در آیین اختتامیه جشنواره، برگزیدگان تجلیل و معرفی می‌شوند.

دبیر نخستین جشنواره رسانه‌های کردی از حضور مهمانان خارجی از کردستان ترکیه و کردستان عراق در این جشنواره خبر داد و افزود: چهار کارگاه آموزشی در بخش‌های خبر و تیتر، مصاحبه و گزارش، یادداشت و سرمقاله و صفحه‌آرایی نیز با حضور اساتید کشوری ویژه اصحاب رسانه برگزار می‌شود.

یاری گفت: امید است این جشنواره در سال آینده به صورت بین‌المللی در سنندج برگزار و دبیرخانه دائمی آن در سنندج دایر شود.

وی در پایان گفت: همزمان با این جشنواره آیین نکوداشت استاد فریدون صدیقی همزمان با برگزاری جشنواره رسانه‌های کردی در سنندج برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز