استاندار قزوین اعلام کرد؛

تکمیل اردوگاه یانس آباد قزوین با کمک بخش خصوصی

۱۳۹۸/۰۲/۰۸ - ۱۲:۵۲:۰۲
کد خبر: ۸۳۹۳۷۶
تکمیل اردوگاه یانس آباد قزوین با کمک بخش خصوصی
زاهدی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین گفت: اردوگاه یانس آباد قزوین را با کمک بخش خصوصی و تامین اعتبار از منابع سفر ریاست جمهور تکمیل می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که با حضور محسن بیگی مدیرکل مدارس غیردولتی کشور، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، علی فرخزاد معاون عمرانی و مدیران دستگاه‌های اجرایی در اردوگاه شهید رجایی یانس آباد آبیک برگزار شد؛ اظهارکرد: در خصوص اردوگاه یانس آباد دو مشکل منابع مالی و مالکیت و صدور سند و معارضین وجود دارد که حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: مشکل معارضین و تأمین منابع مالی مهم است و باید مدل جدید مالی داشته باشیم زیرا در این شرایط دولت قادر نیست این پروژه را با هزینه‌های سنگین تکمیل کند و مشکل سیل هم کار را سخت کرده است.

استاندار قزوین یادآور شد: زیربناهایی که در اثر سیل خسارت دیده هزینه سنگینی دارد و دولت امسال مشکلات جدی دارد و به اعتبارات استانی هم نمی‌توان اکتفا کرد و باید دنبال راهکار باشیم و بخش خصوصی را حتماً وارد مشارکت کنیم.

زاهدی بیان کرد: سرمایه ثابت و هزینه‌های جاری برای تکمیل اردوگاه و تأمین منابعی برای نگهداری هم مهم است که در طرح جامع و تفضیلی باید بازنگری صورت گیرد و کارها اولویت بندی شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: یک کارگروه تشکیل شود و هدف آن تعریف یک مدل مالی جدید باشد و اینکه چگونه بخش خصوصی وارد مشارکت در کار شود که در این میان یک پیشنهاد این است که بخشی از اردوگاه برای اجرای طرح‌های تفریحی و اقامتی و گردشگری واگذار شود تا از محل درآمد آن بتوانیم اردوگاه را تکمیل کنیم.

وی اظهار داشت: برای هزینه‌های جاری هم باید تعریف داشته باشیم و اماکنی که به بخش خصوصی واگذار می‌شود تعریف کنیم و تشکیلات آن در وزارت خانه دیده شود و بازنگری در طرح جامع با نگاه جدید هم صورت گیرد برای نمونه اگر قرار است استخری ساخته شود در جانمایی به گونه‌ای باشد که قابل استفاده برای بخش خصوصی هم به صورت مستقل باشد.

استاندار قزوین از تکمیل اردوگاه ضیا آباد هم خبر داد و گفت: با تأمین اعتبارات از محل سفر ریاست جمهوری و سایر منابع استانی امسال تلاش می‌کنیم اردوگاه ضیا آباد را تکمیل و آماده بهره برداری کنیم.

زاهدی در خصوص مدارس غیر دولتی هم اظهار داشت: ممکن است برخی کسانی که مؤسس مدارس غیر دولتی هستند قادر به خرید و تغییر کاربری باشند که باید در این زمینه همراهی لازم صورت گیرد.

وی اضافه کرد: هر جا لازم بود و مدرسه قدیمی و یا غیر قابل استفاده در اختیار آموزش و پرورش بود با شهرداری تهاتر شود و جابجایی صورت گیرد و اماکنی که ایمن نیستند به شرط ساخت مدرسه تغییر کاربری داده شود.

 

نظر شما